راهنمای خرید بهترین فلزیاب

راهنمای خرید بهترین فلز یاب

انواع فلز یاب و طلایاب و شناخت آنها یکی از ملزمات شناخت اینگونه دستگاه های فلز یاب می باشد. شاید برایتان جالب باشد فلز یاب و طلایاب ها انواع مختلفی دارند و بسته به کاربرد به مدل های گوناگونی تقسیم بندی می شوند. هر یک از این سیستم ها در کارهای مخصوص به خود استفاده می شود. تقسیم بندی انواع فلزیاب و طلایاب به شرح زیر می باشد:

قابلیت هایی از فلز یاب ها که هر کسی نمیداند

فلز یاب TR

فلزیاب با امکانات tr

فلز یاب با امکانات tr

این نوع دستگاه های فلز یاب کاربردی در گنج یابی ندارند.فلز یاب های تی آر، تفکیکی ندارند و برای یافتن فلزات بزرگ مانند لوله های آب و رگه های بزرگ فلزی ساخته شده اند.کار کردن با این فلز یاب ها بسیار سخت است و عموما به دلیل خطای بالا از جمله تعیین مکان دقیق فلز، تقاضای بسیار کمی دارند.

متاسفانه در کشورمان به دلیل کمبود اطلاعات خریداران محترم، بسیاری از شرکت ها به تبلیغ و فروش این دستگاهها با برندهای خارجی می پردازند.

فلز یاب GPR

فلزیاب جی پی آر

فلزیاب جی پی آر

این نوع فلزیاب کاملا شبیه رادار عمل میکنند یعنی موج رادیویی با سرعت ۱۰ تا ۱۰۰۰ مگاهرتز ارسال شده و در عمق به فلز برخورد کرده و برمیگردد و شروع به تشابه سازی میکنند.

این نوع دستگاههای فلزیاب به صورت تصویری هستند و عمق فلز را نشان میدهند. نسبت به سایر فلز یاب ها عمق بیشتری دارند و بیشتر در زمینه مطالعات زمین شناسی استفاده میشوند. در زمین های ساروجی،سنگی و صخره ای میزان عمق آنها به دلیل عدم نفوذ امواج کاهش می یابد و فقط توانایی یافتن فلزات با حجم بسیار بزرگ را دارند. همیشه نتایج آنها درست نیست و بیشتر در زمینه معدن یابی استفاده می شوند.

 

فلز یاب پالسی

فلزیاب پالسی

فلز یاب پالسی

بهترین و محبوب ترین نوع فلز یاب های کاوش، فلز یاب های پالسی می باشند.این نوع فلز یاب ها دارای تفکیک می باشند و تا عمق ۶ متر را به راحتی می توانند تفکیک کنند

امیدوارم پاسخ تعدادی از سوالاتتان را در این بخش پیدا کرده باشید.اگر سوالات بیشتری دارید میتوانید با ما تماس بگیرید.

 

فلزیاب ماهواره ای

فلزیاب ماهواره ای

فلزیاب ماهواره ای

دستگاهی به اسم فلزیاب ماهواره ای، چیزی جز کلاهبرداری نیست. این فقط یک پروژه تحقیقاتی داخل سازمانی ناسا در سال ۲۰۱۰ و آن هم بصورت GPR و ژئوفیزیک و لایه های مختلف زمین به منظور بخش معدن یابی استفاده می شد و اصلا در زمینه نقطه زنیو گنج یابی هیچ کاربردی ندارد.

 

فلزیاب لیزری

فلزیاب لیزری

فلزیاب لیزری

متاسفانه عده ای به اسم وجود گرما در اطراف فلزات قدیمی اقدام به فروش این دستگاه های گرماسنج به اسم فلزیاب کرده اند.غافل اینکه این گرما در عمق زمین قرار دارد نه در سطح زمین و این گرما هم به حدی نیست که سطح زمین را تحت تاثیر خود قرار بدهد.

از این دستگاه ها به عنوان فلزیاب مادون قرمز هم به فروش می رسد. این دستگاه های ترمومتر لیزری هیچ کاربردی در گنج یابی ندارند و فروش آنها در این زمینه کاملا کلاهبرداری می باشد.

دسته ی دیگری از بدترین نوع کلاهبرداری شرکت های فلزیاب، فروش فلزیاب دوربینی می باشد.مثلا عده ای از دوربین ویژه مستند سازی طبیعت که برای زوم بهتر و ضبط صدای با کیفیت دیجیتال اطراف و حیوانات به عنوان دستگاه فلزیاب ام تا ال به افراد نااطلاع میفروشن.

 

فلزیاب vlf

دستگاه های vlf

دستگاه های vlf

فلزیاب های vlf اساسا دیجیتالی هستند و دارای مزیت و معایبی هستند.عموما از این دستگاه ها در کنار ساحل دریا برای پیدا کردن اشیاء گم شده افراد استفاده میشود ولی متاسفانه در ایران  با این دستگاه ها در بیایان ها به عنوان کاوش استفاده می شود که مهم ترین دلیل آن نداشتن اطلاع خریدار می باشد.

مهم ترین مزیت این دستگاه های فول دیجیتالی، تفکیک ۸۰ درصدی آنها می باشد یعنی برای هر فلزی بوق خاص میزند و روی نمایشگر نام فلز را نمایش می دهد.

فلزیاب های vlf بسیار سبک بوده و دیسک (استاندارد) آن ۲۵ سانت و عمق کاوش واقعی آن از ۱ متر (با هر لوپی) بیشتر تجاوز نمیکند(در عمق یک متر توانایی یافتن فلزی با سطح یک متر در یک متر دارند) و بیشتر به عنوان فلزیاب های تفریحی استفاده می شوند.متاسفانه در کشور ما به اسم اینکه این فلزیاب بیش از ۵ متر میزند از افراد نااطلاع کلاهبرداری میکنند.

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 2 =