نقش برج ها در گنجیابی و دفینه یابی چیست؟

برج ها در گنجیابی نقش بسزایی داشتند در دوران باستان از برج ها معمولا برای شباتی بنا می گذاشتند ولی گاهی اوقات نماد شاهی هم بود و در کل کاربرد نظامی داشتند و به صورتی وابسته به دولت شاهی بودند و دارای بار خوبی هستند.

نقش برج ها در گنجیابی و دفینه یابی چیست؟

  • نکته اول : در برج ها سوراخ و یا پنجره هایی بسیار با اشکال مختلف دیده می شود بعضی در زاویه دید راهها و بعضی در زاویه دید صحرا و دشت و کوه و معمولا برای یافتن جای بار باید از سوراخ ها بر زوایایی که نشان میدهند نگریست تا مکان تقریبی را یافت ؛ مقدار مساحت یافت شده دارای نشانه های متعددی است که گاهی اوقات برج دارای یک بار و گاهی اوقات دارای ۳ دفینه و بار نیز دارد اما باید زاویه دید را به صورت دقیق به یاد سپرده و بعد از خروج از برج در محیط به دنبال نشانه آخر بود.
  • دوم : گاهی اوقات نیز امکان دارد که برج قدیمی باشد اما فاقد روزنه سوراخ و پنجره باشد، در این نوع برج ها احتمالا برج غیر نظامی بوده و احتمالا بار یا در خود برج یا اطراف و نزدیک خود برج با علائم و نشانه های مختص بار و دفینه موجود است.
  • سوم : یکی از مکان های معروف در گذشته که نشانه آن توسط انسان خلق میشد میل ها بودند که هم دارای معروفیت مکانی بود و هم در دسترس همه و دارای امنیت چون همیشه دارای رفت و امد تجار و کاروانها بود.

برای خرید انواع فلزیاب به سایت خرید دستگاه طلایاب مراجعه نمائید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =