گنج نامه ها ، نمونه هایی از کتیبه ها و نسخه های گنج

کتیبه ها و نسخه های گنج – گنج نامه ها

کتیبه ها و نسخه های گنج (گنج نامه ها)

 گنج نامه ها اکثرا روی سنگ است و بعد از آن به ترتیب روی پوست آهو و پوست گاو و گنج نامه های مهم که درباری بوده است بعد از سنگ بیشتر روی پوست کرگدن می باشند. ولی اکثر گنج نامه ها روی پشم حکاکی می شده است. بیشتر نوشته های روی پوست را داغ می کردند و جوهرهای مخصوصی بود که قابل شستشو بود و آب آنها را از بین نمی برد که اکثر نوشته های روی پوست با این جوهر نوشته می شده است.

 بعضی اوقات نوشته هایی رو میبینیم روی پوست که با خون نوشته شده است.
اکثر نوشته های روی پوست با خون گنج نامه یا نسخه نیست و بیشتر آنها دعا هست و جزو طلسمات محسوب می شود و اکثرا با خون کفتر نوشته می شده است. پس این مورد را اشتباه نکنیم.
پوستها در زمان خود دباغی می شدند و مواد مخصوصی مانند رزین و روغن به آنها می خورده است که عمر پوست رو بالا میبرده و مقاومت آن را بسیار زیاد می کرده. این پوستها اگر در جای مناسب نگهداری شوند تا پنج هزار سال عمر می کنند.
پوست ها را اکثرا در جای خشک یا داخل نی نگهداری می کردند و دوسر آن می بستند و هرچه به پوست هوای کمتری برخورد کند سالم تر میماند و عمر آن طولانی تر می شود. ولی باز هم می گوییم که ۸۰درصد گنج نامه های دفینه روی سنگ نوشته می شده است.

گنج نامه ها ، نمونه هایی از کتیبه ها و نسخه های گنج

گنج نامه ها ، نمونه هایی از کتیبه ها و نسخه های گنج

1 پاسخ
  1. نوروزعلی زالکانی
    نوروزعلی زالکانی گفته:

    سلام خسته نباشید به دید من خرید این کتاب فقط اطلاعات بنده یا هر شخصی که خریدی میکنه برای این چیز ها خوبه یعنی کسی میخواد دلش را خوش کنه چیز زیر خاک با این کتاب میتونه در بیاره ……مگر خدا کمک کنه من سالهای زیادی رفتم هیچی که هیچی …خیلی مدت زیاد درخواست میکنم نسخه یا گنجنامه منطقه جنگلی مازندران کجور واسه غار یا کالمسرا جواب نگرفتم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 5 =