نماد جوغن و ضربدر در کنار هم چه تفسیری دارند؟ | علائم گنج نشان ضربدر در دفینه یابی چیست؟

نماد جوغن و ضربدر در کنار هم چه تفسیری دارند؟
در بعضی از تفاسیر نماد ضربدر در گنجیابی نقطه نهایی معلوم شده است ولی ما مخالف این قضیه هستیم دلیل آن هم بررسی های زیادی است که روی علامتهای ضربدر کرده ایم متوجه شدیم که کلکی برای جهت دادن اشتباه و دور کردن از هدف میباشد نقطه ای که باید دقت شود این است که در جهت مخالف علامت ضربدر (ساق های مخالف ضربدر) باید بررسی را شروع کرد علاوه بر این، در ساق های متفاوت علامت ضربدر و یا در جهت مخالف آن به تخته سنگها باید دقت شود.

نماد جوغن و ضربدر

معنی و مفهوم نماد جوغن و ضربدر در گنجیابی :

  • اگر علامت ضربدر از ۷ سانتی متر کوچک تر باشد نقطه نهایی است اشیاء جستجو شده در ۱۵ متری اطراف ضربدر میباشد.
  • ولی اگر در اطراف علامت ضربدر علامت دیگری باشد فاصله بین آنها اندازه گرفته میشود هر سانتی متر به منزله یک قدم بوده و در مسیر نشانه حرکت میکنیم.
  • نماد ضربدر دارای دو شیار ادامه دار روی سنگ در گنج یابی است.
  • هنگامی که پشتش یک سنگ ایستاده باشد که دو شیار بالا از بالا به سنگ ایستاده ختم شده باشند بدون شکل ورودی در سنگ پشتی هست.
  • و اگر پشت فضای خالی باشد چنین نمادی اشاره به تپه ای دارای دالان هست که در پشت این سنگ وجود دارد.

انواع علامت های جوغن و کاربرد آن ها در گنج یابی و باستان شناسی :

  • اگر نماد جوغن روی صخره بود یعنی مقبره ای مهم کنار آنها وجود دارد و با نماد و علائم کنارش میتوان به اهمیت و نوع قبر پی برد.
  • ولی اگر جوغن در صخره باشد و آبراه یا فلش به سمت زمین باشد تقاطع زمین و صخره ورودی هست.
  • در قبور و صخره بارها دیده شده که از درختچه زازالک استفاده شده و پشت آن ورودی هست مهم ترین نکته در قبور این است که قبل از انجام عملیات جستجو بتوانیم تشخیص بدهیم که قبر بار دارد یا خیر؟ این کار سختی نیست برای تفهیم بیشتر شما آرامستان های امروزی را تصور کنید اشخاص فقیر همیشه جنس سنگ قبرشون بی کیفیت و بد میباشد و جاهای خوبی برای دفن آنها انتخاب نمیشه ولی اگر شخص مدفون از لحاظ مالی دارایی خوبی داشته باشد سنگ بسیار عالی و با کیفیت تراش فوق العاده اسم با خط خوش عکس و….. قبور باستان هم همین گونه هستند.
  • اگر جوغن(اعم از دایره ای یا مثلثی و…) دارای تراش خوب ، جای بلند و مرتفع بودند احتمال بودن گنجینه بسیار بیشتر بوده و قبر و جسد از همان ابتدا برای انسانها و بازماندگان مهم بوده و سعی میکردند قبور رو جایی قرار بدهند که آرام بوده و دزد و راهزنان نتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

نشان جوغن و ضرب در در کنار هم چه تفسیری دارند؟

این نماد با ظاهر ساده ولی بسیار پیام مهم و جایگاه مهمی رو خبر میدهد جوغن در کنار ضربدر یعنی دفینه بوده و جهت رو ضربدر مشخص میکند و جوغن یعنی هدف میباشد این جایگاه هم میتواند فضایی به شکل قبر باشد و هم سنگی مربعی و تراش خورده که هدف از کنار سنگ راه باز میکند خارج از جهت بالا که ضربدر جهت میدهد جوغن هم مقداری لبه کشیده به بالا را دارد پس صدرصد هدف در مسیر بالا مایل به چپ است و بسیار به نماد نزدیک در نهایت شش گام فاصله تا نماد وجود دارد.

نماد جوغن و ضربدر

علامت جوغن داخل جوغنی دیگر چه تفسیری در گنج یابی دارد؟

اگر جوغن در سقف به صورت برعکس و داخلش سوراخی وجود داشته باشد دقیقا محل کار پشت و سقف کار است مثلا اگر درون غار سرتان را بالا بردید و در سقف غار چنین نمادی را دیدید قطعا نقطه سقف غار است وقتی جوغنی در کنار غار طبیعی قرار گرفته باشد یعنی هدفی درون غار وجود دارد مثل تک قبر و حتی یک ورودی مسدود البته اگر مقبره اتاقکی و مهم باشد آن ورودی مسدود میتواند به همان مقبره مربوط باشد.

برای خرید انواع دستگاه فلزیاب به آدرس لینک زیر مراجعه نمائید.

نماد جوغن و ضربدر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یک =