بزرگترین گنج کشف شده با 600 میلیارد دلار ارزش

600 میلیارد دلار ارزش گنج کشف شده در معبدهای هندوستان

بزرگترین گنج کشف شده در هندوستان

بزرگترین گنج کشف شده

بزرگترین گنج کشف شده: راهبان هندوی معبد «سری پادمانابهاسوآمی» ایالت کرالا سال‌ها از ورود مردم به قسمت مشخصی از معبد جلوگیری می‌کردند. مردم حتی اجازه نداشتند نزدیک طاقه‌های معبد بشوند. ماجرا ادامه داشت تا زمانی که یک گردشگر خارجی تصمیم گرفت به هر قیمتی که شده از یکی از درهای قفل شده ساختمان عکاسی کند. همین مساله باعث درگیری او و راهبان معبد شد. او هم برای اینکه هندی‌ها را ادب کند، دست به دامان یکی از معروف‌ترین وکلای منطقه کرالا شد و از او خواست تا با تشکیل پرونده‌ای قضائی راهب گستاخ را به سزای عملش برساند. وکیل هندی هم دست به کار شد و بعد از کلی تحقیق به این نتیجه رسید که درهای معبد هندی برای سال‌های متمادی به طرز عجیبی مهر و موم شده‌اند و رفتار راهب‌های آنجا چندان عادی و معمولی نیست. وکیل دادخواستی برای دادگاه عالی هندوستان نوشت. نوشتن شکایت نامه همان و ریختن پلیس هند به معبد و باز کردن درها همان!

راهب‌های هندی خیلی تلاش کردند تا پای پلیس و نیروهای امنیتی به معبد تاریخی باز نشود. اما فایده‌ای نداشت. مهر و موم طاقه اول که شکسته شد راز مگوی راهبان هندی هم برملا شد. در زیر زمین معبد کرور کرور طلا و جواهر وجود داشت. معبد «سری پادمانابهاسوآمی» شش طاقه بزرگ دارد که در 150 سال اخیر کسی حتی نزدیکشان هم نرفته.. طاقه اول پر از صندوق‌های طلا و جواهر بود و طاقه دوم مملو از مجسمه و تندیس‌های زرین از خدایان متعدد هندو. هنوز چهار طاقه دیگر دست نخورده مانده بود که کار به جاهای باریک کشید. دولت هندوستان اعلام کرد دیگر کسی حق ورود به معبد را ندارد تا معلوم شود چه میزان طلا و جواهر در زیرزمین قایم شده است!

بزرگترین گنج کشف شده

31 کیلوگرم سکه طلا متعلق به دوران حضور کمپانی هند شرقی، 100سکه زمان ناپلئون بناپارت، یک تن طلای خالص ریخته شده در قالبی به طول شش متر، یک گردنبند 15 متری با وزن 5/2 کیلوگرم، 10 کیلوگرم الماس دست نخورده، یک صندوقچه پر از آویزه‌های طلا و مروارید. 5000 انگشتر طلا، 1000 عدد گردنبند الماس نشان و بیشتر از یک میلیون عدد زنجیر طلای ریز و درشت… این فهرست تمامی ندارد. در فهرست بلند بالایی که مقامات خزانه داری هندوستان از گنج تازه یافته کرالا سیاهه کرده‌اند، جواهرات گران قیمت دیگری هم وجود دارد. نمونه‌اش مجسمه طلایی شیوای هندی که در اولین کاوش از زیر زمین به دست آمد و نشانه‌ای شد از وجود یک گنج بی‌پایان است.

اولین در ورودی به گنجینه تاریخی را باز کردند ارزش گنج را 11 میلیارد دلار اعلام کردند. دو سه روزی بیشتر نگذشته بود که با باز شدن مهر و موم طاق دوم ارزش گنج یکدفعه به 23 میلیارد دلار رسید. هفت صندوق بزرگ پر از سنگ‌های قیمتی و 70 صندوقچه از جواهرات تزئینی ارزش گنج را یکشبه دو برابر کرد.
ایندیا تایمز به نقل از یکی از مسوولان درگیر در برنامه کاوش گنج اعلام کرد رقمی که تا امروز هندی‌ها از گنج تازه‌شان اعلام کرده‌اند خیلی بالاتر از این حرف‌هاست؛ چیزی حدود 600 میلیارد دلار!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =