نکات مهم مباحث دالانها در دفینه یابی و کاوش های باستانی

یکی از کارهای سخت و پرخطر مباحث دالانها در دفینه یابی و گنج یابی میباشد دالان های مختلفی وجود دارد و هرکدام کارایی خاص خود را در زمان خود داشتند برخی ممکن است به گوردخمه یا به پناهگاه و یا یک مقبره و یا حتی خزانه دولتی ختم شود دالان ها همیشه خطرات خود را دارند اعم از خطر گاز گرفتگی یا انواع تله و یا حتی ممکن است با جانوران سمی برخورد کرد چیزی که مشخص است بیشتر افراد از ورود به دالانهای زیر زمینی و یا بازشده ترس دارند که این ترس بجا و منطقی است ورود به جاهای ناشناخته قطعا بدون خطر نخواهد بود.

دالانها در دفینه یابی

نکات مهم مباحث دالانها در دفینه یابی و کاوش های باستانی :

  • در مباحث دالان ها نکته ای را که باید درنظر داشت بررسی دیواره ها است بخصوص سقف و کف، چرا که بیشتر تهدیدها از این دو جهت میباشد.
  • در کاوش دالانها وجود یک فرد متخصص کار بلد و خبره کمک بزرگی در پیشرفت و سلامتی افراد دارد.
  • دالانها ممکن است بعد از طی مسافتی به دالان های تو در تو تبدیل شود که در این حالت باید بررسی های لازم در تونل توسط دستگاه گنجیاب انجام شود.
  • حتی ممکن است در دالانها پلمپ های دیگری نیز باشد که بیشتر این پلمپ ها در سمت راست دالان تعبیه شده و حتی ممکن است ورودیهای فرعی در دهانه دالان باشد که نیاز به تحقیق در بیرون و داخل دالان دارد.

دالان ها اکثرا در کدام مناطق وجود دارند؟

بیشتر در قسمتهای جنوبی و خشک کشور از دالان استفاده میشده و در شمال و قسمتهای مرطوب کشور کمتر دیده میشده به دلیل رطوبت و اینکه احتمال جمع شدن آب در گذر زمان بیشتر اتاقک با ساروج های ضخیم استفاده میشده و کاربرد اتاقک بیشتر هست تله هایی که در دالانها به کار رفته میشده بیشتر در کف راهرو طراحی میشده و رانش و نشست کف راهرو دیده میشده اصولا در دفینه هایی که دالان برای آنها ایجاد شده صدرصد دو یا چند راهرو برای گمراهی کاوشگر ایجاد میشده که درانتها درب به شکل پلمپ البته کاذب برای گمراهی شخص ایجاد میکردند.

دالانها در دفینه یابی

برای گمراه نشدن فقط کافیست به دیوارهای دالان دقت کنید و نشانه های وجود تله و درستی مسیر را با کوچکترین نشانه ها تشخیص بدهید وجود لباس و ماسک برای کارهای دارای دالان الزامیست و سعی کنید درکنار کارشناس مخصوص کار را پیگیر شوید در اطراف قلعه ها و کاروانسراها وقتی به این سیستم کاری برخورد کردید اگر در روی دیواره و ورودی عکس برجسته شتر دیده نشد اون منطقه ربطی به دفینه ندارد و کارایی متفاوت با این موضوع داشته پس قبل از وارد شدن باید مسیر کاملا بررسی شود.

برای خرید انواع دستگاه فلزیاب به لینک زیر مراجعه نمائید.

دالانها در دفینه یابی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 19 =