روش گنجیابی روی تپه ها چگونه است؟ | علائم گنج موجود در تپه ها چیست؟

روش گنجیابی روی تپه ها مهمتر از همه اول تشخیص و شناسایی تپه و کارایی که میتوانست داشته باشد است که آیا اصلا تومولوس میباشد یا نه و دارای مقبره میباشد و اتاقکی وجود دارد یا نه؟
در ادامه مطلب به توضیح مختصری در مورد این مطلب میپردازیم پس با ما همراه باشید.

روش گنجیابی روی تپه ها

روش گنجیابی روی تپه ها به چه صورت است؟

  • بیشتر ورودی از سمت طلوع و غروب خورشید میباشد که با پیدا کردن ورودی تازه کار شروع میشود.
  • البته گاهی دیده شده از مرکز تپه کار کردن چندین متر و به سنگی عظیم برخورد کردند و کار را رها کردند چون گذشتن از آن سنگ و از سقف کار وارد شدن بسیار سخت و نشدنی میباشد.
  • پس بهتر است از ورودی وارد شد که به دالان های تو در تو که اکثرا با خاک پر شده برخورد میکنید که این دالانها و پیچیدگی کار خود تله این تپه ها محسوب میشود که کاوشگر در تاریکی تونل ها از مسیر اصلی دور میکند.
  • خارج از این مورد بیشتر خط در کف راهروهاست که بی هوا گام برداشتن و به آثارهای روی دیوار دقت نکردند بسیار خطر ایجاد میکند.

تحلیل و بررسی چگونگی گنج یابی در تپه ها :

هیچ وقت امکان ندارد شما نزدیک به تله ای شوید که روی دیوار دالان آن آثار حکاکی که اشاره به وجود تله کند دیده نشود.
پس نتیجه میگیریم تله گذار به وجود تله حتما اشاره میکند مشکل بعدی وجود گاز مسموم کننده در نزدیک اتاقک اصلی میباشد که منجر به مسمومیت شدید میشود اگر لباس مخصوص و ماسک نداشته باشیم خطر جدی در آن مکان ما را تهدید خواهد کرد.
پس در این صورت داشتن امکانات و تجربه کاوش در تپه های عظیم به شدت الزامی است زیرا بسیار پرخطرتر از نوع دیگر حفاری ها میباشد.

برای خرید انواع دستگاه فلزیاب بر روی لینک زیر کلیک کنید.

1 پاسخ
  1. رامین حسینی
    رامین حسینی گفته:

    سلام ی تپه رو کندن اول روش شیفته آهک بعد خاک تارسیدن به کوزه شکسته ۵ الی ۶ فرغون سفال زدن بیرون بعد رسیدن به ی تکه سنگ ودر نهایت تا ۷متر پایین رفتن الان به چاه مانند رسیدن که گاز داشته وحالت بی حالی بهشون دست داده دیگه دست کشیدن باید چکارکنن الان احتمالش هست هونجا نقطه آخر باشه وابن گازم بخاطر دفینه باشه ممنون راهنمایی کنید

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =