مباحث دالان ها در گنجیابی | علامت گنج دالان ها در دفینه یابی چیست؟

یکی از کارهای سخت و پرخطر مباحث دالان ها در گنجیابی و دفینه یابی میباشد دالان های مختلفی وجود دارد و هرکدام کارایی خاص خود را در زمان خود داشتند برخی ممکن است به گوردخمه یا به پناهگاه و یا یک مقبره و یا حتی خزانه دولتی ختم شود دالان ها همیشه خطرات خود را دارند اعم از خطر گاز گرفتگی یا انواع تله و یا حتی ممکن است با جانوران سمی برخورد کرد چیزی که مشخص است بیشتر افراد از ورود به دالانهای زیر زمینی و یا بازشده ترس دارند که این ترس بجا و منطقی است ورود به جاهای ناشناخته قطعا بدون خطر نخواهد بود.

دالان ها در گنجیابی

نکات مهم مباحث دالان ها در گنجیابی و کاوش های باستانی :

  • در مباحث دالان ها نکته ای را که باید درنظر داشت بررسی دیواره ها است بخصوص سقف و کف، چرا که بیشتر تهدیدها از این دو جهت میباشد.
  • در کاوش دالانها وجود یک فرد متخصص کار بلد و خبره کمک بزرگی در پیشرفت و سلامتی افراد دارد.
  • دالانها ممکن است بعد از طی مسافتی به دالان های تو در تو تبدیل شود که در این حالت باید بررسی های لازم در تونل توسط خرید دستگاه گنجیاب انجام شود.
  • حتی ممکن است در دالانها پلمپ های دیگری نیز باشد که بیشتر این پلمپ ها در سمت راست دالان تعبیه شده و حتی ممکن است ورودیهای فرعی در دهانه دالان باشد که نیاز به تحقیق در بیرون و داخل دالان دارد.

کاربرد اصلی دالانها در دفینه یابی چیست؟

دالانها اسرار آمیزترین موارد در امور باستانی به حساب می آیند که بررسی این جایگاه ها بدون علم کافی خطر بسیار در مسیر دارد.
آلودگی محیطی که کمتر در مسیر برخورد نور آفتاب هستند و وجود آهک در ترکیب های مختلف در درون این تونل ها و دالانها آلودگی های زیادی ایجاد میکنند و باید با اصول پیشرفت

در دل طبیعت موارد بسیاری از این نوع جایگاها دیده میشود که دارای ورودی باز هستن و بنده بارها دیدم که بدون دلیل صحیح افراد شروع به تخلیه خاک و تخریب دیوارها میکنن که واقعا باید دانست جایی که اموالی در درون خود داشته باشند صددرصد درب مسدود و شکل ظاهری جایگاه را روی آن کار کرده تا جلب توجه نکند، پس مسدود بودن ورودی الزامیست.

ببینید در مواقعی چنین دالان هایی وجود دارد که اگر شما پشت به تونل کنید یک تل خاکی (تومولوس) دست ساز، در روبرو در فاصله 100 متری خواهید داشت و یا تک سنگی بزرگ و صاف با ابعاد چشمگیر وجود خواهد داشت با وجود این 2 مورد اهمیت موقعیت بالا میرود و شما بدون هر بررسی باید یک نماد صندلی و نشیمنگاهی رو در بالای سر در تونل یا در نزدیک تونل در روی، صخره چپ و راست داشته باشید.

دالان ها در گنجیابی

تفسیر دالانها در دفینه یابی و وجود نماد صندل درون آن :

وقتی که بر روی درب چنین جایگاهی باشد خبر از وجود یک قبر ارزشمند در انتهای درون تونل میدهد که برای رسیدن به قبر باید دیواره چپ و راست غار و تست مسدود بودن گرفت و یک روش فهمیدن این موضوع که قبر در دیواره چپ و یا راست تونل وجود دارد بررسی دسته های صندلی هست که ببینید یک جوغن و یا اسکنه کوچک باید روی دسته صندلی باشد که قرارگیری جوغن روی دسته راست و یا چپ همان پیام بررسی دیواره چپو راست داخل تونل را میدهد و اگر جوغنی روی صندلی قرار نداشت ورودی قبر در کف تونل قرار دارد که باید روی سقف تونل دنبال جوغنی با حالت دهنه به پایین بود که خود به قبر نگاه میکند.

برای خرید انواع دستگاه فلزیاب به لینک زیر مراجعه نمائید.

دالان ها در گنجیابی

3 پاسخ
  1. Saeed
    Saeed گفته:

    سلام خسته نباشید من یکسال جایی دارم کار میکنم ولی نتیجه نگرفتم از شما کمک میخوام دو تا تپه وجود داره یکی گرد و دومی بیضی شکل واز شرق به غرب هستن وسط تپه ها عین یه کاسه تو خالی از وسط تپه گرد کار کردیم ۵متر سنگ چین کار شده بود بعدش خاک سرند شده وبعد ان به سنگ چین خوردیم که دو طرف تونل مسدود کرده بودن داخل تونل پر خاک دستی بود ولی به چیزی بر نخوردیم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =