انواع دفینه ها ، ساختار داخلی دفینه ها

ساختار داخلی دفینه ها

انواع دفینه ها ، ساختار داخلی دفینه ها

می توان به جرات گفت هیچ دفینه ایی یافت نمی شود مگر اینكه كاملاً رمز گشایی شده باشد .
اثار و علایم بسیار زیبا و غیر قابل انكار در همه جای ایران قابل مشاهده است كه همگی دلالت بر وجود دفینه در ان محل دارد و افراد زیادی نیز بعنوان كارشناس از راه دور یا دستگاه زن در محل سعی در هدایت مردم در این مناطق دارند و مرتباً با گمانه زنی دستور تخریب این اثار و حفاری در زیر یا اطراف انها را میدهند و گاهاً حفاران به علایم مهمی در زیر خاك برمیخورند كه شامل سفال و استخوان و اهك و ذغال و سنگ چین و ماسه بادی و غیره است بنابراین با جدیت و خوشحالی بكار خود ادامه میدهند ولی پس از مدتی به خاك بكر میخورند و انگاه در زیر زمین سرگردان میشوند و با حفاری تونل های متعدد و با صرف هزینه مالی سنگین خطرات متعدد را بجان میخرند.
دلیل این مسئله آنست كه انها به ساختار و ساختمان داخلی دفینه اشنایی ندارند و قبل از رمز گشایی مبادرت به حفاری نموده اند . همیشه بیشترین و فاحش ترین علایم كه ذكر شد در هواكش دفینه بدست می اید و هواكش ها تقریباً در بیشتر موارد بجز چند مورد استثناء ، در زیر علایم سطحی قرار دارند. تقریباً همه دستگاهها در محل هواكش دچار خطا میشوند و بهترین اپراتورها فقط میتوانند هواكش را بیابند. البته صحیح است كه هواكش نهایتاً به محل دفینه میرسد ولی ساختار پیچیده و پلكانی ان و وجود مقدار زیاد ماسه و اهك و گازهای خطرناك و تله های فیزیكی تعبیه شده انرا به تله مرگ بدل مینماید. توجه عزیزان را به این مطلب جلب مینمایم كه دفینه هایی كه دارای علایم و اثار فاحش در روی تپه ها و ارتفاعات هستند حاصل كار هزاران انسان در دوران باستان هستند و دارای تاسیسات مفصل مانند محوطه سازی و زیر سازی و زهكش و هواكش و دیوارچینی و سیستم ابرسانی میباشند كه موجب شده است با وجود علایم سطحی فاحش در طول صدها و هزاران سال محفوظ بمانند.
خواهشمندم این اثار زیبا را كه جزئی از تاریخ و فرهنگ ماست بخاطر خودخواهی و طمع ورزی خود تخریب نكنیم و به نسل های بعدی هم اجازه مشاهده و لذت برد تماشای انها را بدهیم.

مارا در تلگرام دنبال کنید لینک تلگرام اسرار تمدن باستان

 

ساختار داخلی دفینه ها

ساختار داخلی دفینه ها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 13 =