طلا یابی در قبرها | در چه قبور و مقبره ها طلا یافت میشود؟

طلا یابی در قبرها | در چه قبور و مقبره ها طلا یافت میشود؟

طلا یابی در قبرها (در چه قبور و مقبره ها طلا یافت میشود؟)

برای پاسخ این سوال ، فقط کافیست نگاهی به تاریخ و زمان بکار گیری طلا و طلا یابی در دوره های مختلف بیاندازیم .
مطمئنا زمانی که در  ایران طلا وجود نداشت نباید انتظار داشته باشیم که در  قبور ایشان طلا پیدا کنیم .  مصریانو  سومریان ، در این مورد از ایران پیشی گرفته اند و مصریان در حدود چهار هزار سال است که از طلا استفاده میکنند البته در اوایل به کار گیری طلا در مصر ، این فلز مختص فرعون و خانواده او بود و دیگران حق استفاده از آن را نداشته اند .
در هر حال ، قبل از  هخامنشیان حدود سه هزار سال قبل ،  ایرانیان از  مس و  مفرغ و  آهن و  برنج ، برای تزئینات و همچنین لوازم جنگی استفاده میکردند پس قبوری که منتسب به مهر پرستان ابتدایی و همچنین چند ایزدان باستان  است، دارای طلا نیست زیرا در این دوره ها اصلا طلا وجود نداشت .
از زمان  هخامنشیان به بعد ، طلا وارد گردونه  فلزات ایران شد . ( البته برخی از  باستان شناسان اعتقاد دارند که طلای ایرانی ، پانصد سال قبل از  هخامنشی در ایران وجود داشته ولی در مقیاس بسیار کم )
پس قبوری که منتسب به دوره قبل از هخامنشیان باشد ، در بهترین حالت دارای ابزار آلات و یا وسایل تزئینی مسی یا مفرغی و یا ….است . ادوات مسی بدون شک اکسیده شده و نمی توان آن را ذوب کرد و به مس رسید . نشانه ای که می توان آن را به کار گرفت این است که ظهور فلز طلا ، تقریبا با رسمی شدن خط میخی هم زمان است . به راحتی می توان اینطور استنباط کرد که اگر در قبور خط به کار رفته باشد احتمال وجود  دفینه بیشتر است البته فقط احتمال .
ایران عزیزمان ، طبق برآوردهای باستان شناسان ، بین هفت هزار تا دوازده هزار سال  تمدن در خود نهفته دارد و بسیاری از این قبور هنوز هم وجود دارند که مربوط به هزاران سال پیش است .
وجود دفینه در قبور و مقابر مربوط به حدود دو هزار و هفتصد سال پیش تاکنون است . حال چگونه می توان فهمید که این قبور متعلق به چه زمانی است و عملیات طلا یابی انجام داد ؟
یکی از راه ها وجود خط است .
راه دیگر وجود  قبرستان است . یعنی زمانی که ایرانیان تصمیم گرفتند که  مردگان خود را در مکان خاص  دفن کنند . زیرا پیشینیان معمولا در خانه هایشان دفن میکردند .
راه دیگر برای فهمیدن عمر این قبور ، کتابخانه ها و کتابهای خطی بومی است .
تاریخ منطقه و همچنین اتفاقاتی که در منطقه افتاده بسیار کار گشاست .

کانال تلگرام گنج یابی و اسرار تمدن باستان

طلا یابی در قبرها | در چه قبور و مقبره ها طلا یافت میشود؟

طلا یابی در قبرها | در چه قبور و مقبره ها طلا یافت میشود؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 12 =