قبور در نقاط خاص

قبور در نقاط خاص

قبور در نقاط خاص : در قسمت میانی سنگچین شما یک قبر باستانی قرار گرفته است و به دلیل اینکه جهت قبر به سمت غرب می باشد و در قبرستان گبری قرار گرفته است قبری غیر اسلامی می باشد و به احتمال زیاد مربوط به دوره ساسانیان می باشد و عمق قرارگیری آن حدود 1.5 متر است.

ارزش قبر بستگی به قدرت باستانی محیط و شخص دفن شده می باشد اما شما در محیط قبرستانی که اغلب در نقاط خاص که در دید هستند و در نقاط تک می باشد بیشتر باید به دنبال قبر باشید. زیرا قبر افراد ثروتمند را جدا از افراد معمولی دفن می کردند و قبور ارزشمند دارای شاخصه هایی از جمله سنگ های برشدار بزرگتر و زیبا تر بودند. این قبر ها را در ابعاد بزرگ تر و در نقاط خاصی قرار می دادند.

تدفین شناسی
قبور غیر اسلامی (گبری) بیشترمواقع خلاف جهت خلاف قبله مسلمین دفن میشدند بخصوص در دوره ی ساسانیان و قبور ساسانیان معمولا تدفین درخاک به شکل مستطیلی دارندومعمولا قبور ارزشمند را میتوان براساس شاخصع های خاص درقبرستان های ساسانی یافت کرد وعمق کمتری نسبت به قبور دیگر دوران ها دارند ودارای قبرستان های متمرکز تر وارزشمند تر هستند زیرا حکومت ساسانیان یکی از حکومت هایی بود که قدرت مالی اقشار جامعه بالارفت به همین دلیل دارای قبور ارزشمندی میباشند .

قبور در نقاط خاص

قبور در نقاط خاص

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 15 =