نماد دست و نماد بعلاوه

نماد دست و نماد بعلاوه درون کف دست

نماد دست و نماد بعلاوه درون کف دست

صد در صد نشانه دفینه است .
البته این نشانه را برای راهنمایی من و شما نگذاشته اند بلکه فلسفه اعتقادی و مذهبی دارد . صلیبی که شما میگویید به نشانه خورشید و مهر و سال نو و نماد میترااست که از زمان آریاییان ( قبل از هخامنشی ) در بین میترایسم ها یا مهرپرستان مرسوم بوده است .
علامت دست نیز در اینگونه موارد نشانه عهد و پیمان میان دفینه گذاران است به این ترتیب که دفینه گذاران به این نماد سوگند میخوردند و هم قسم میشدند و میترا خدای باستان را شاهد میگرفتند که خیانتی در امانت سپرده شده به میترا ( یا هدیه و نذر شده به میترا ) نکنند این نماد به همراه بعلاوه در کف دست ، در یونان استفاده بیشتری می شده است ولی با روی کار آمدن دولت سلوکیه ، بعد از هخامنشیان بزرگان و نجیب زادگان دولتی به این صورت دفن می شدند . دست راست با شرایط اینچنینی 15 تا 20 گز به جهت انگشت بزرگتر بدون شک نشان دیگری هست . یعنی حدود 20 متر کمی کمتر یا بیشتر . دنبال تپه ای کوچک به ارتفاع دو سه متر و یا تخته سنگی در مسیر بگردید .

نماد دست و نماد بعلاوه

نماد دست و نماد بعلاوه

نماد دست و نماد بعلاوه

اگر نشانه های دیگری داشت مثل شیار یا جوغن کوچک و یا هر نشان دیگر محاسبه متفاوتی خواهد داشت ولی شرایط این نماد همین گونه که بیان شد میباشد . این عدد هم نسبی است در بعضی موارد ، دفینه برای نماد دست راست ، در 4 متری بوده ولی عمدتا فاصله 20 متر ( تلورانس ) میباشد

کانال تلگرامی تفسیر علایم و نشانه های باستانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سیزده =