معنی و مفهوم نماد چشم در گنجیابی و دفینه یابی چیست؟

دیده شده است که نماد چشم در گنجیابی به صورت نقش برجسته و کنده کاری در شرایط صحرایی کشور ما ساخته شده است معنی دقیق این نماد این است که تفاوت در جهت نگاه چشم باید مشخص شود و تحقیق ادامه یابد باز هم بر اساس منطق فکر میکنیم که نشانه های چشمی آخرین نقطه نشان دهنده دفینه است تعداد خطوط مژه روی چشم میتواند یک متر یا پله اندازه گیری کند در جهات مختلف علامت باید این اندازه ها و مضرب آنها محاسبه و دفینه جستجو شود.

معنی و مفهوم نماد چشم در گنجیابی و دفینه یابی :

  • اگر فقط یک چشم روی تخته سنگ باشد نشانه غول با یک چشم است که گنج و دفینه اینجا چنان زیاد است که تصور میشد فقط غول از آن محافظت میکند.
  • یک چشم هم یعنی چشم همه بین یا من تو را تماشا میکنم بدست آوردن ارزش پول خود سخت است با طلسم های غیر قابل تصور مواجه میشوند گاهی اوقات یک چشم را میتوان به چشم دجال تعبیر کرد.
  • وقتی نماد چشم به شکل چشم در بالای سنگ ساخته شده باشد حتی برای 5 دقیقه گپ زدن هم منتظر نمانید چه برسد به اینکه آنجا دنبال گنج باشید پروژکتورهای بالای سر نشانه های دردسرساز هستند.
  • هنگامی که 2 چشم در سمت پایین صخره شیب دار باشد غاری است که با 3 پله در جهتی که این چشم ها به آن نگاه میکنند وارد آن میشود و آبشاری به ورودی غار میریزد.
  • در حین ورود به غار یکی از شانه هایمان به خاطر آب آبشار خیس میشود و دیگری خیس نمیشود.
  • اگر آبشار 3 محفظه در لبه دیگ داشته باشد قوس آسیاب از روی آن عبور داده میشود یک ضربدر در انتهای قوس وجود دارد که در اینصورت گنج و دفینه در کنار نماد صلیب است.
  • و اگر چشمی وجود داشته باشد با دستگاه طلایاب بررسی میشود که آیا گریه می کند یا خیر؟ در حالی که اشک چشم گریان هدایت میشود باید به سمت جایی که چشم غیر گریه نگاه میکند تحقیق شود.

تفسیر علامت گنج چشم در گنج یابی چیست؟

نماد چشم همیشه به آخرین نقطه نگاه میکند اگر غیر از چشم شکل حیوان یا انسان وجود داشته باشد آخرین نقطه ای است که در آن نگاه میکنند به خصوص در فیگورهای زنانه، اولین چیزی که باید به آن نگاه کرد جایی است که زن به آن نگاه میکند تقریبا مقدار به آنجا یا در ورودی نگاه میکند ممکن است همیشه در چهره های مردانه یکسان نباشد مرد اندام دیگری دارد که به غیر از چشمانش آنها را هدایت میکند از سوی دیگر چشم ساده مستقیما به علامت نگاه میکند.

نکته ای که در علامت چشم باید به آن توجه کنیم این است که چشم به کجا مینگرد در اینجا باید به دنبال انباشته های فرو ریخته یا اشیا غیر طبیعی باشیم ممکن است در این منطقه در رتبه دوم باشد همانطور که علامت چشم به سادگی تفسیر میشود چشم در نقش انسان و حیوان میتواند معنای یکسانی داشته باشد یکی دیگر از نشانه های چشم، علامت چشم در مثلث است منظور از این علامت گنج نیست فقط نماد این است که چشم خدا به مردم است.

در صورت وجود علامت دیگر کنار نماد چشم چه باید کرد؟

در صورت وجود علامت یا شکل دیگری در اطراف یا کنار علامت چشمی که ایجاد شده است لازم است تعیین و تحلیل صورت گیرد زیرا ممکن است نشان دهنده یک موقعیت خاص باشد اگر علامت چشم به سمت سلول آب یا منبع آب نگاه میکند به احتمال زیاد اقلام مادی و پول به معنای گنج نیز وجود دارد این جزئیات برای افرادی که به دنبال گنج هستند نیز مهم است زیرا با احتمال بسیار زیاد ممکن است در گنج پنهان شده باشد و با کنده کاری در هر سنگی در نقطه ای که چشم به آن نگاه میکرد بسته شده باشد علائم چشمی را باید به عنوان جزئیاتی در نظر گرفت که در بررسی از این نظر باید مورد توجه قرار گیرد.

از نظر معانی نماد چشم در گنجیابی میتوان گفت که معانی فوق برای وصف همان چیزی است هر چند با سر انسان یا حیوان برخورد شود یکی دیگر از شکل های شناخته شده علامت چشم، نوع علامت چشم مثلثی است همچنین میتوان به تعابیری برخورد کرد که خداوند در قدیم به دلیل اعتقادات مردم چشم داشته و این چشم همیشه بر مردم جنبه کنترلی داشته است هر چند نشانه های چشمی به ویژه از نظر نمادها، ارزش تاریخی دارند و از نظر حوزه های کاربری محوطه بسیار قدیمی و وسیعی را تشکیل میدهند اما امروزه نیز میتوان به اشکالی مانند مهره های چشم بد برخورد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =