انواع دفینه ها در گنج یابی | نحوه حفاری دفینه های موجود در مکان های مختلف

انواع دفینه ها در گنجیابی وجود دارد که هر کدام توضیحات مربوط به خودش را هم دارد هر نماد و هر نشانه ای که مربوط به دفینه میشود اول خودتون رو بجای اون فردی بگذارید که دفینه رو در آن محل مخفی کرده در اینصورت خیلی راحت تر میتوانید جاهای مهم و دارای گنج و دفینه رو پیدا کنید.

انواع دفینه ها

از جمله انواع دفینه ها در گنج یابی :

  • قبرها : معمول ترین نوع دفینه هستند و در عمق کم بوده و کاوش آنها به راحتی و به وسیله دستگاه فلزیاب قابل شناسایی هستند.
  • دفینه های اتفاقی : وسایل و قطعاتی که به وسیله سیل و زلزله و بلایای طبیعی در قلعه ها ، شهرها و غیره … در زیر خاک مدفون شده اند.
  • و دفینه های امانی (موقت) : دفینه هایی که با کمبود وقت دفن شده و به هنگام جتگ و درگیری آنها را دفن نموده اند.
  • دفینه های حکومتی (خزانه ها و سفیدخانه ها در گنجیابی) : در دفن کردن این نوع دفینه ها هزارها سرباز و کارگر دست داشتند و در عمق های بالای 20 متر و بیشتر بوسیله انواع موانع سخت درست میشده است.

در حفاری گنج و دفینه باید به نکات بسیار مهمی دقت نمود که در ذیل به چند مورد از آن نکات اشاره کرده ایم :

  1. هر کجا تکه سنگی صاف دیدید که کوزه ای روی آن وجود دارد اول جای خود را محکم کرده بعد سنگ را بردارید زیرا احتمال سقوط وجود دارد.
  2. اگر داخل و کف مقبره خاک سفید مثل آهک یا گچ سرند شده بود داخل نشوید زیرا گرد و غبار آن شما را مسموم میکند در اینصورت یا با لباس مقاوم داخل بروید یا هم آب زیاد بریزید تا به حالت گل درآید.
  3. در حین حفاری زمین اگر به خاک سرند شده سفید رسیدید مطمئن باشید تله نیزه زیر پای شماست و احتمال سقوط دارید اول جای خود را محکم کنید.
  4. برای تخریب دیواره تونل و رسیدن به اتاق دیگر باید حتما از استحکام سقف بالای سر مطمئن شوید هیچوقت همه همراهان وارد تونل نشوید حتما یک یا دو نفر از بیرون نظاره گر باشند.
  5. اگر به گنجینه ای رسیدید بدون دستکش به آن دست نزنید اول با یک لیوان شیر از تمیز بودن آن مطمئن شوید.
  6. و اگر بالای سرتان در تونل یا مقبره ها سوراخ بزرگتر از نیم متر دیدید بدانید که قطعا تله صخره غلطان وجود دارد.
  7. در هنگام ورود به تونل یا چاه اگر هیچ جانوری مشاهده نکردید (مثل مار و خفاش و …) از آن بترسید زیرا گاز کربن حاوی سیانور در آن محل وجود دارد.
  8. وقتی در حین حفاری صدای تخلیه باد را شنیدید سریع از محل فاصله گرفته و بدون ریسک سرکه بپاشید.
  9. برای ورود به تونل که انتهای آن اصولا معلوم نیست حتما کپسول CO2 آماده به پاشیدن همراهتان باشد زیرا جانوران را به خواب عمیق یک الی دو ساعته میبرد.
  10. در حین کاوش و جستجو اگر خراش و خونریزی کوچکی داشتید لخته خون باقیمانده روی پوست خود را پاک نکنید.

فرق قبر و دفینه در گنج یابی چیست؟

در زمان های گذشته دفینه اینگونه نبود که روزی آن را پنهان کنند و بعدها برگردند و آن را بردارند مثلا آن زمان چون بانک نبود و شخصی اگر مسافرتی یا از این شهر به شهر دیگر میرفت از ترس راهزنان سرمایه خودشان را دفن میکردند تا روزی برگردند و سرمایه خود را بردارند چه بسا خیلی از افراد تا برگردند به دلایلی کشته میشدند و سرمایه آنها در آن محل باقی میماند.

ولی بحث قبر در دفینه یابی کاملا فرق میکند زیرا در زمانهای گذشته اشکال هندسی را باتوجه به اعتقادات دوره طراحی میکردند و مردمان گذشته به زندگی بعد از مرگ اعتقاد بسیار بسزایی داشتند به همین خاطر وقتی کسی فوت میشد باید تعدادی از وسایل شخصی آن مرحوم را در قبرش دفن میکردند.
اگر شخص فقیر بود با یک کاسه و وسایل شخصی ساده دفن میشد ولی اگر شخص وضع مالی خوبی داشت با شمشمیر و ابزار جنگی دفن میشد.

برای خرید انواع دستگاه فلزیاب به آدرس لینک زیر مراجعه نمائید.

انواع دفینه ها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 2 =