نماد "V" در گنجیابی

معنی و مفهوم نماد “V” در گنجیابی و دفینه یابی

معنی و مفهوم و تفسیر نماد “V” در گنجیابی یا به فارسی عدد 7 یا پیکان و یا علامت کوچکتر بزرگتر و علائم اشاره دیگر تعبیر میشود که ما امروزه این نشان را نشان V انگلیسی مینامیم و در زیر بطور مختصر شرح میدهیم که تفسیر نشان V چیست و در کدام مکان ها یافت میشود که در صورت یافتن اینگونه نمادها به کمک یک دستگاه فلزیاب میتوانیم آن مکانها را مورد بررسی قرار داده و به یک گنج خوب و باارزش برسیم.

نماد

معنی و مفهوم نماد “V” در گنجیابی و دفینه یابی :

  • نشان V به معنای پنج می باشد در جهت نوک تیز V ، پنج قدم حرکت میکنیم نقطه ای که به آن میرسیم باید بررسی شود.
  • در نشان V فاصله بین دو نوکش اندازه گیری میشود، هر سانتیمتر به منزله یک قدم بوده و در جهت نوک تیز V باید کاوش انجام شود.
  • نماد V یک نشان هندسی بوده، جهت و فاصله را میدهد همانطور که در نشان U نیز وجود دارد در V نیز ویژگی استتار بالا میباشد.
  • رمز گشایی نماد V در جهت زاویه اش به دفینه و یا در پیدا شدن نشانه دوم در نزدیکی نشانه هدایت میکند.

تفسیر نشان “V” در گنج یابی به چه صورت است؟

معمولا دفینه در جاهایی که نشانه های طبیعی دارند و در زمینهای سفت دفن میشوند برای مثال نقطه اتصال دره ها، پیچ خوردگی دره ها در ردیف اول میباشد از طرفی در قله تپه ها و یا در سنگهای راهنما مشهور راه بغداد و یا راههای ارتباطی دفینه گذاشته اند دفینه موجود در سراشیبی و کناره دره ها را نشان V به خوبي رمزگشایی میکند به اين شکل که ممکن است به نشان V به صورت Y بر بخوريم اين علاوه بر اينکه نشانه 2 دره که به هم پيوسته و باهم جريان دارند ميباشد، دفينه موجود در سراشيبي دره را هم نيز رمزگشايي ميکند گاها نماد Y در گنجیابی ممکن است به شکل نقطه نقطه و مثل ناخن سگ، نماد خرگوش و یا بزغاله باشد.

نماد "V" در گنجیابی

این نقطه ها را اگر با یک خط به هم وصل کنیم به شکل Y خواهد بود نشان V گاها ممکن است به شکل پا، نوک و دم موجودات زنده باشد.

  1. برای مثال مار دندان چنگالی، دم مار و یا ماهی به شکل V میباشد.
  2. نوک عقاب و مرغ ، یک V را تشکیل میدهند.
  3. در انسانها نیز دست، وضعیت پا، به شکل V میباشد.

گنجینه های این نماد معمولا در غار یا انبار زیر زمینی بوده و به مقدار زیادی میباشد و به احتمال زیاد نشان های V ، U ، O به شکل فرو رفتگی میباشند ولی استثنا هم وجود دارد برجسته بودنش رمز را تغییر نداده ولی اگر در کنار نشانه دیگری باشد رمز گشایی متفاوت خواهد بود اما نشان V گاها در کنار تیر، نیزه و یا در درون چهارگوش هم ممکن است باشد قطعا برای حل کردن نشانه باید این مضمونها مشخص شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + نه =