منظور از خاک چرب در گنجیابی چیست؟ | دفینه های مربوط به خاک در گنجیابی شامل چه چیزهایی میباشد؟

خاک چرب در گنجیابی چند نوع میباشد و از آنجایی که شناخت زمین برای شکارچیان گنج بسیار مهم است گنج یابی که زمین را نمی شناسد نمی تواند کار را تمام کند با مشاهده ساختار و لایه های خاک در حین حفاری میفهمیم که در مسیر درستی یا در مسیر اشتباه هستیم گنجیاب حرفه ای با بوییدن خاک در مسیر درست یا در مسیر اشتباه میتواند قرار بگیرد.

خاک چرب در گنجیابی

انواع خاک چرب در گنجیابی :

  • خاکهای سنگی
  • شنی
  • لومی
  • رسی
  • مارلی
  • هوموس
  • آهکی

توضیحات مختصر در مورد انواع خاک در گنج یابی :

  1. سنگی : محتوای آن شامل 80٪ سنگ و مقدار کمی خاک هست که به راحتی بلند میشوند اما ظرفیت نگهداری آب و احتمال مواد مغذی آنها کم است.
  2. شنی : حاوی 80 درصد ماسه هستند که رسیدگی به آنها آسان بوده و از آنجا که آنها آب را نگه نمیدارند به آبیاری فراوان نیاز دارند که باعث میشود مواد مغذی خاک از بین بروند و از نظر مواد مغذی معمولا خاکهای اسیدی میباشد.
  3. لومی : بیش از نصف ماسه و آنها از 30 تا 50 درصد خاک رس تشکیل شده اند و خاکهای مناسبی برای کشاورزی هستند زیرا به راحتی میتوان با آنها کار کرد.
  4. رسی : خاک رس بیش از نیمی از محتوای آن را تشکیل میدهد آنها دارای ظرفیت نگهداری آب بالا هستند به همین دلیل دیر میرسند اگر قبل از رسیدن تابه پردازش شود بافت خاک آسیب میبیند آنها خاکهای سنگین و کشت آنها دشوار است و در مکانهای خشک ، خاک جامد میشود.
  5. مارلی : حاوی ماسه ، خاک رس ، شن و هوموس بوده و زمین مناسبی برای کشت انگور است.
  6. خاکهای دارای هوموس سیاه رنگ : از آنجا که رنگ آنها تیره بوده سریع گرم میشوند و به راحتی در تابه می آیند ظرفیت نگهداری آب آنها خوب میباشد و سرشار از مواد مغذی هستند و وقتی صحبت از تابه میشود آنها به راحتی پردازش میشوند.
  7. آهکی : حاوی خاک رس ، ماسه ، هوموس و آهک میباشند که آنها یک لایه ضخیم از کرم را به هم وصل میکنند ضد آب نیستند این یک نوع خاک سخت کشت شده است.

خاک چرب در گنجیابی

انواع خاک که باید در حفاری مورد توجه قرار گیرد؟

خواص فیزیکی مواد زمینی و سنگهای نزدیک سطح مصالح ساختمانی مورد استفاده در سکونت گاههای باستانی تفاوت های منطقه ای و همچنین خواص مواد در منبع و محل استفاده را نشان میدهد این ویژگیها در تعیین موقعیت سازه کمک میکند.

  • سیگنالهای ژئوفیزیکی : خاک چرب در گنجیابی از خاک ساخته شده و در سازه های معماری استفاده میشود معمولا با حمل و نقل آورده میشود و با مواد مختلف مخلوط شده و ذخیره یا مورد استفاده قرار میگیرد این فرایند ویژگیهای اساسی خاک را تغییر میدهد چنین ویژگیهایی کاملا متفاوت از لایه های حفر نشده هست حتی پس از قرن ها، لایه های مورد مداخله انسانها دائما با لایه اصلی متفاوت هست پوشش گیاهی با توجه به اطراف متفاوت است یافته های دیگر نشان میدهد که این منطقه دارای خاکستر، کاشی، آجر، سنگهای ساختمانی، قطعات مرمر پردازش شده، شراره ها بوده هست.
  • زمین چکش خورده : سرنخ مهم دیگر خاک کوبیده شده میباشد خاک کوبیده پس از ریختن ادرار قاطر کوبیده و فشرده میشود اگر فشردگی انجام نشود منطقه حفر شده قطعا ناهموار هست شکارچی گنج که مکان ناهمواری را حفر میکند بلافاصله میفهمد که این مکان قبلا حفر شده و دوباره پر شده هست حتی اگر مکان حفاری و پر شده از گنج 3 هزار سال طول بکشد به سختی دیگر مکان طبیعی نخواهد بود و قطعا ناهموار بوده و قطعات کوچکی مانند کاشیهای آجری از آن بیرون می آید.
  • خاک در محل قبر : متمایزترین رایحه های خاکی خاک قبر میباشد زیرا گوشت انسان چرب بوده و پس از یک سال به لایه A خاک نفوذ میکند و خاک در اینجا شروع به بیات شدن میکند و بوی قوی خود را نگه میدارد هنگامی که گنج یاب حفر کننده به طور متوسط ​​نیم متر حفاری میکند یک مشت خاک را گرفته  و بو میکند اگر در اینجا قبر وجود داشته باشد گنج یاب واقعی با بوی خاک متوجه میشود.
نکات برجسته ای وجود دارد که هنگام یافتن خاک چرب در دفینه یابی باید به آنها توجه کرد عبارتند از :

خاکی که تخریب و حمل میشود یا به عنوان ماده پر کننده مورد استفاده قرار میگیرد ممکن است سست تر یا دارای خواص رسانایی یا مغناطیسی کمتر یا بیشتر از محیط اطراف خود باشد.

  • ساختار خاک که به هر دلیلی با آن تداخل پیدا میکند متفاوت و پیچیده تر خواهد بود که این پیچیدگی خود یک علامت ایجاد میکند و منطقه خود را نشان میدهد.
  • رس و یا تراکم خاک با کوبیدن گل بر چگالی ، تخلخل و نفوذپذیری تاثیر میگذارد تغییر در چگالی باعث تغییر مقاومت در آن ناحیه میشود و خود را به صورت الکترومغناطیسی نشان میدهد.
  • بسته به رطوبت موجود در ناحیه وسیع مقدار مایع در منافذ لایه بر مقادیر مقاومت خواهد بود که با سیستم های الکترومغناطیسی به خود خیانت میکند.
  • گچ های سفالی مورد استفاده در دیوارها و به ویژه کف خانه ها به عنوان یک لایه نازک نفوذ ناپذیر عمل میکنند.
  • اثر حرارتی در مکانهایی که دچار آتش سوزی شده اند یا به عنوان کوره استفاده میشوند بر حساسیت مغناطیسی تاثیر میگذارد و در نهایت خود را نشان میدهد.
  • تغییرات حساسیت مغناطیسی در پوشش یا مواد دیواری ساخته شده از مواد پخته شده و در سازه های بنایی ، این تغییر خود را به صورت مغناطیسی نشان میدهد.
  • علاوه بر سکونت گاهها هدف زباله هایی است که در معادن در مراحل اولیه استخراج یا مورد استفاده قرار میگرفته است.
  • وقتی زباله های اطراف شهرک ها به مرور زمان با خاک پوشانده شوند ، اهداف مناسبی را برای تحقیق ایجاد میکنند و محل استقرار را نشان میدهند.
  • عناصری مانند پوشش گیاهی اطراف شهرک ها ، درختان مختلف رشد یافته در دوران باستان ، گیاهان زینتی از جمله عناصری خواهند بود که منطقه را نمایان میکند.

خاک چرب در گنجیابی

برای خرید انواع دستگاه فلزیاب به آدرس لینک زیر کلیک کنید.

خاک چرب در گنجیابی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یک =