تفسیر نماد ذغال در دفینه یابی چیست؟ | علائم گنج نماد ذغال در گنج یابی چیست؟

نماد ذغال در دفینه یابی | گاهی در حفاری به یک لایه ذغال در سطح وسیعی بر میخورید که حتی قطر آن به 15 سانت هم میرسد و در زیر آن به خاک پخته قرمز رنگ بر میخورید و کمی پایین تر یا خاک بکر میشود یا به لایه ای از ماسه بادی و نرم برمیخورید در این قبیل از موارد باید توجه داشته باشید که این ذغال حاصل آتش سوزی بزرگی در سقف یک عمارت و سازه باستانی بوده و با فرو پاشی سقف و حرارت بالای ناشی از سوختن سقف چوبی باعث پخته شدن خاک و گل آهک کف ساختمان شده است و یا اینکه از ذغال به عنوان رطوبت گیر در حجم زیاد در اطراف برخی مقبره ها و نیز دفینه گذاری ها هم استفاده میشده است.

نماد ذغال در دفینه یابی

تفسیر نماد ذغال در دفینه یابی چیست؟

  1. این ذغال حاصل آتش سوزی بزرگی در سقف یک عمارت و سازه باستانی بوده و با فروپاشی سقف و حرارت بالای ناشی از سوختن سقف چوبی باعث پخته شدن خاک و گل آهک کف ساختمان شده است و لایه ماسه هم زهکش کف کرسی بوده تا رطوبت به بالا سرایت ننماید البته اگر بعد از گل پخته به لایه هایی منظم و بدون بهم خوردگی برخوردید بهتر است کار را ادامه دهید.
  2. و دومین نکته اینکه از ذغال به عنوان رطوبت گیر در حجم زیاد در اطراف برخی مقبره ها و دفینه گذاری ها هم نیز استفاده میشده است.

انواع گونه ذُغال در گنج یابی :

  • چاه های زغال سنگ :
    در برخی مناطق خاک روی زمینهای مسطح مایل به سیاه است زغال سنگ یا سرباره آهن در مناطقی معادل 20.25 متر مربع به شدت خارج میشود و انبوهی از سنگ در آنجا وجود دارد.
    در این چاه های متراکم زغال سنگ قطعا دفینه هایی وجود دارد در سند راهزن آمده است که این روش مکرر بوده که پس از دفن گنجینه ، درخت مخملی را روی آن میسوزانند و با سرباره آهن میپوشانند چنین تدفین هایی نیز به شکل گرد در صخره حکاکی شده بود و با شکستن انگشتی در داخل و ایجاد درد V نقطه گذاری میشد.
  • چاه های آهک :
    چاه های آهک اغلب در مسیر نهرها و مکان های قلعه استفاده میشود 3 حلقه چاه در فواصل زمانی مشخص ساخته شده و در همه آنها گنجینه ای وجود ندارد در حالی که 2 چاه آهک خالی است در چاه وسط گنجینه وجود دارد دوباره علامت دور چاه های آهک به عنوان رد پا ساخته شد، علامت نزدیک به صورت حکاکی گرد ساخته شد.

نماد ذغال در دفینه یابی

اهمیت جهت ذ غال سنگ در گنج یابی چیست؟

جهت با اشیایی مانند کانال های آب، ذغال سنگ، آهک و کاشی از شمال شرقی به جنوب غربی به صورت ردپای 9 متری تا محل دفن شروع میشود و به ظروف منتهی میشود اما در این ماراتن 9 متری این پیست ها به 2 یا حتی 3 کانال تقسیم میشوند اما در نهایت قطعا به گنج و دفینه منتهی میشوند و به عنوان یک جهت مسیری که به سمت جنوب غربی میرود باید همیشه دنبال شود.
من می خواهم تاکید کنم هنگامی که هر یک از این مواد بیرون آمد آن مکان باید کدگذاری شود موقعیت علامت پنهان باید با در نظر گرفتن جهت نشان داده شود یا یادداشت شود این گونه علائم در رده سنگ آسیاب، دهان کوزه (O) قرار دارند.

برای خرید انواع دستگاه فلزیاب به لینک زیر مراجعه نمائید.

نماد ذغال در دفینه یابی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =