روش بازگشایی پلمپ غارهای ساروجی

روش بازگشایی پلمپ غارهای ساروجی

روش بازگشایی پلمپ غارهای ساروجی

غارها معمولا با سه روش پلمپ می شدند:

  1. آنها را با سنگ چین پلمپ می کردند.
  2.  تخته سنگ بزرگی را جلوی درب می گذاشتند.
  3.  با ملات ساروج آن را مهر و موم می کردند

که هر کدام برای بازکردنشان روش خاص خود را دارند اولین روش از روش بازگشایی پلمپ غارهای ساروجی ؛ برای باز کردن سنگ چین که کاملا واضح است که باید از چه چیزهایی استفاده کنیم که سنگ ها را جابجا کنیم یک دیلم برای اهرم کردن لای سنگ ها طناب برای کشیدن آنها توسط طناب، که به راحتی با این چند قلم می توانید پلمپ سنگ چین را باز کنید. ولی برای تخته سنگ های بزرگ باید با تجهیزات بیشتری رفت. مثال: موتور برق، هیلتی برقی یا بنزینی، دیلم های بزرگ برای اهرم کردن، دینامیت C4 ، کتراک…
که این لوازم برای شکاندن سنگ یا کنار زدن و یا خورد کردن آن نیاز است.
اما روش باز کردن درب ساروجی: ساروج ها همیشه دارای یک رگه و شکاف زیر هستند که قسمت ضعیف و انتهایی ساروج محسوب می شوند که به آن نقطه ضعف ساروج می گویند و اگر خوب دقت کنید با یک یا چند ضربه پتک به آن قسمت می توانید ساروج را منهدم کنید.

روش دیگر استفاده از کتراک اسید است و به دلیل عمودی بودن درب غارها ریختن اسید فایده ای ندارد چون اسید باید روی ساروج بماند تا اثر کند و روش دوم و بدون صدا خمیر کتراک است که قسمتی از درب را سوراخ می کنید و کتراک را درون آن می گذارید و درب سوراخ را با چوب پلمپ می کنید و بعد از ۲۴ ساعت کتراک حجم می آورد و باعث پودر شدن ساروج می گردد.

روش دیگر سوراخ کردن ساروج است با مته یا هیلتی که باعث ضعیف شدن و شکنندگی ساروج می شود و به این صورت چهار الی پنج سوراخ به دیوار ساروجی ایجاد می کنید و با پتک یک ضربه محکم به آن وارد می کنید و باعث شکستن ساروج می شوید.

روش بازگشایی پلمپ غارهای ساروجی

روش بازگشایی پلمپ غارهای ساروجی

1 پاسخ
  1. مهرداد
    مهرداد گفته:

    برای پلمپ جلوی غار ک سنگ بزرگی هستش میشه از کتراک استفاده کرد و به صورت افقی سوراخ بزنیم وقتی از بالا نمیشه زد عملی هست بنظرتون

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =