سرمال دفینه چیست؟ | به چه علتی در گذشتگان بر روی دفینه ها سرمال میگذاشتند؟

سرمال دفینه به قطعه کوچک از خود جنس سرمال میگویند سرمال بخشی از خود جنس میباشد برای گمراه کردن حفار و یا بستن طمع حفار که حفاری را ادامه ندهد میگذاشتند آثار علائم خاصی هم ندارند و همان مسیر بار اصلی است در ضمن همه بارها سرمال ندارند و فقط تعداد کمی که سنگین هستند یک یا چند عدد سرمال دارند.

سرمال دفینه

سرمال دفینه به دو علت قرار داده میشده است که عبارتند از :

در اصل سرمال دفینه دارای نشانه خاص و شاخصی نیست و در بیشتر مواقع از جنس خود دفینه است و معمولا در خمره های متوسطی قرار داده میشده است همچنین یکی از اشتباهات رایج بین کاوشگران این است که با پیدا کردن اجناسی از جنس سفال و مفرغ فکر میکنند که به سربار رسیدند در صورتی که چنین نیست و سرمال معمولا از جنس خود دفینه است و اشیا گلی و سفالی به‌ عنوان سرمال قرار نمیدادند.

  • برای جلوگیری از ادامه حفاری توسط جویندگان گنج : کاوشگران بسیاری پس از رسیدن به سرمایه دفینه به اشتباه فکر میکنند که هدف یافت شده همان دفینه اصلی بوده و ادامه حفاری منصرف میشوند.
  • نا امیدکردن کاوشگر از ادامه حفاری با قرار دادن جنس بی ارزش : در برخی از موارد مشاهده شده است که با قرار دادن فلزات بی ارزش به‌ عنوان سربار جویندگان گنج را از ادامه کار منصرف کرده و با این کار از دفینه خود محافظت میکردند.

تحلیل  بررسی درباره سر مال گنج و دفینه :

یکی از مفاهیمی که به وفور در کتاب های گنج یابی و دفینه یابی به آن اشاره شده است موضوع سرمال گنج میباشد اگر بخواهیم به صورت خلاصه و در یک جمله توضیح دهیم سرمال گنج به مقدار کم یا کوچک از خود جنس میگویند در بسیاری از موارد کاوشگران چیزهای مثل سفال و مفرغ و… را پیدا کرده و فکر میکنند که این چیزها سرمال هستند.

گذاشتن سرمال گنج در مسیر حفاران در بسیاری از موارد کارساز بوده و فرد را از ادامه مسیر باز میدارد حفار با دیدن سرمال با تصور اینکه به گنج اصلی رسیده از ادامه کاوش صرف نظر کرده و بدین صورت گنج اصلی از دستبرد محفوظ میماند بسیار مشاهده میشود که گنج اصلی در محل هایی که سرمال گنج یافت شده هنوز دست نخورده باقی مانده است و این موضوع را فقط کاوشگران با تجربه میتوانند بفهمند.

اگر قصد خرید پیشرفته ترین دستگاه فلزیاب را دارید به آدرس لینک زیر مراجعه نمائید.

سرمال دفینه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 4 =