نذرگاه و درختان قدیمی

نذرگاه و درختان قدیمی در گنج یابی چه تفسیری دارند؟ در تصویر زیر در ارتفاع دو درخت بسیار قدیمی مشاهده میکنید و کنارش یک محل نذرگاهی وجود دارد این مکان های نذرگاهی در واقع مقبره باستانی هستند که مقبره پادشاهان و حاکمان بزرگ است و اکنون محل نذرگاهی شده درختی یا دو درخت برروی تپه ای یا کنارش مربوط به آداب و رسوم تدفین بوده که برای افراد بزرگ یک درخت هنگام مرگ کاشته میشد یعنی درواقع پادشاهی که به دنیا می آمد از قبل جای مقبره وی مشخص میشد.
دوستان اکثر در دوران ساسانیان علاقه زیادی به کاشت درخت داشتند زیرا در دین مزدائیسم برای به دنیا آمدن هر شخصی باید درختی میکاشتند و هنگام مرگ نیز همینطور معمولا در جهت ورودی مقبره درخت هنگام فوت کاشته میشود.

دفینه موجود در نذرگاه و درختان قدیمی گنج یابی : 

  • دفینه در درخت های سه تایی در امامزاده ها یا همان قبرهای سلطانی به این روش بود که سه درخت را به صورت مثلث میکاشتند و دو طرف آن با هم برابر بود و یک گوش که نوک مثلث بود با دو درخت فاصله داشت و به این صورت حساب میشود اندازه یک طرف دو ضلع مساوی را تقسیم بر ۲ میکردند.
  • برای مثال اگر ۱۵ بود تقسیم بر ۲ میشد ۷.۵ و بعد یک ضلع پایین که مثال اگر ۱۰ بود تقسیم بر ۲ میشد ۵ که وسط بین دو درخت پایین را بدست می آوردند و از نقطه وسط به سمت نوک ۷.۵ قدم بر میداشتند و دفینه را دفن میکردند.

کانال تلگرام عجایب باستان هر روز با مطالب جدید باستان شناسی و دفینه یابی به صورت کاملا رایگان بروزرسانی میشود.

شرکت فلزیاب آلفا الکترونیک وارد کننده و تولید کننده انواع دستگاههای گنج یاب فلزیاب و طلایاب در ایران با ارزان ترین قیمت و گارانتی معتبر شرکتی به همراه تست و تحویل در مناطق طبیعی و صخره ای به دست مشتری میباشد.

برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان فروش آلفا و خرید دستگاه گنجیاب با ما در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − پنج =