نماد آهو در گنجیابی

معنی و مفهوم نماد آهو در گنجیابی و دفینه یابی

نماد آهو در گنجیابی از زمان ماقبل تاریخ برای انسان ها تفسیر مهمی داشته و تصور می شود که این حیوانها با شاخ هایشان شناخته می شوند و نشان دهنده یک انبار یا پناهگاه هستند این یکی از فرضیات است که ویژگی های تاریخی مانند هدف دفن شده را بیان می کند آنها بیشتر روی تصاویر قبر هستند و به عنوان دفن گنج در انسان بیان شده است.

نماد آهو در گنجیابی

نظرات مختلف در مورد نماد آهو در گنجیابی :

  • نظریه اول : همیشه در طول تاریخ آهو نقش مهمی در زندگی انسان ها داشته است گاها به یک مخزن یا پناهگاه اشاره دارد و گاهی هم نماد برکت بوده است نقش آهو یا گوزن میتواند روی سنگ قبر باشد اگر نقش یا حکاکی یا تندیس آهو شاخ داشته باشد، ممکن است نمایانگر دفینه یک راهزن باشد جهت دیدش و شکل پاهایش خیلی مهم بوده و ممکن است به یک دستگاه گنج یاب نیاز داشته باشیم.
  • دوم : همچنین میتواند نماد دینداری باشد رهبری ، پیروزی ، تفریح و مردانگی را معنی میدهد نقش آهو یا تندیس آن نشانه قبر زن نیز میباشد همچنین در بحث دفینه نیز اشاره به غار زیرزمینی دارد.
  • سوم : نماد آهو و گوزن اکثرا در قله کوه ها و یا نقطه شروع تپه ها نمایان میشود و باید از آنجایی که نشانه آهو حکاکی شده تا نوک قله کوه همه جا را باید به خوبی بررسی کرد زیرا سر آهو ، شاخ هایش و پاهایش می توانند جهت را به ما نشان بدهند.
  • در آخر نظریه چهارم : در افسانه قدیم یونان به معنی الهه ماه و شکار بوده علاوه بر این در زمینه های مختلفی استفاده می شده است.

معنی و مفهوم نشان آهو در دفینه یابی چیست؟

علامت گوزن با توجه به موقعیت آن بر روی سنگ تفسیر میشود در علامت گنج گوزن، اگر علف در حالت ایستاده است گنج در پایین صخره با علامت گوزن قرار دارد ولی اگر گوزن به جلو می دود نشان می دهد که هدف در نقطه اوج دفن شده است محل دفن جایی است که گوزن احساس امنیت می کند.

اگر آهو نشسته و بدون شاخ است یعنی این علامت قبر است و قبر متعلق به یک زن (آرامگاه زنان برجسته آن دوره) است این زنان با ثروت خود دفن می شدند ثروت آنها از جمله جواهرات ، گوشواره ، گردنبند و … که در زندگی عادی از آنها استفاده می کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =