منظور از گاز طلا در گنج یابی چیست؟ | آیا طلا و جواهرات گاز تولید میکنند؟

قبل از هرچیز سعی میشود تا این مطلب در کمال سادگی و روان بودن به بررسی سوالات فوق بپردازد گاز طلا در گنج یابی یکی از 4 حالت ماده است (جامد، مایع، گاز، پلاسما) که فاقد شکل بوده و فاصله مولکولی در این حالت بسیار بیشتر از جامد و مایع است و باعث شده تا ماده به حالت گاز درآید.

گاز طلا در گنج یابی

منظور از گاز طلا در گنج یابی چیست؟

اگر یک ماده جامد یا مایع بخواهد تبدیل به گاز شود باید ساختار ملکولی آن از هم بپاشد و بین ملکولها فاصله بیفتد که در این صورت ماده جامد یا مایع حالت و شکل اولیه خود را از دست میدهد و حجم آن رفته رفته کم خواهد شد همانطور که وقتی آب را حرارت میدهیم آب کم کم از حالت مایع به گاز درخواهد آمد و ساختار مایعی خود را از دست خواهد داد و حجم مایع رفته رفته کم خواهد شد تا جایی که کاملا به گاز(بخار) تبدیل شود پس امکان ندارد ماده از حالتی به حالت دیگر درآید یا گاز تولید کند ولی برحالت اولیه خود باقی بماند!!

حال اگر فرض را هم بر این میگرفتیم که طلا گاز تولید میکند قطعا بعد از مدتی شکل و ساختار اولیه آن از بین میرفت و به طور مثال بعد از 1000 سال از یک مجسمه طلایی چیزی جز گاز باقی نمیماند!
این فرضیات باطل نه تنها با علم بلکه با عقل نیز در تضاد است طلا از جمله فلزات نجیب است و در برابر اکسیداسیون زدگی و خوردگی مقاوم است به این منظور که در مجاورت با آب و هوا در طی هزاران سال نیز اکسید نخواهد شد بنابراین نه اکسید میشود و نه گاز تولید میکند.

ممکن است سایر فلزات در اثر اکسیداسیون گاز تولید کنند که به سه دسته تقسیم میشوند :

  • فلزاتی مانند طلا و پلاتین که قابل اکسایش نیستند و نیازی به محافظت ندارند.
  • مس، قلع، روی، آلومینیوم، کبالت، نیکل و … که وقتی در مجاورت هوا قرار میگیرند اتم های سطح آنها اکسید میشود ولی اکسید آنها مقاوم است و چسبیده به فلز باقی میماند و خود لایه محافظتی برای فلز میشود و مانع اکسایش بیشتر آن فلز خواهد شد.
  • آهن که وقتی سطح آنها در مجاورت هوا اکسید میشوند اکسید آنها متخلخل است و به فلز نمیچسبد و از بدنه فلز کنده میشود و فلز به تدریج فاسد شده و از بین میرود.

در هیچکدام از این سه حالت فلزات تبدیل به گاز نخواهند شد حتی فلزات دسته سوم!
پس مشاهده میکنید که تحت هیچ شرایطی فلزات نه در حالت عادی و نه تحت اکسایش تبدیل به گاز نخواهند شد.

در یکی از این مطالب ذکر شده بود که :

طلا اکسید نمیشود و گاز تولید نمیکند ولی پاتین میبندد
و پاتین آن تولید گرما و گاز و میدان مغناطیسی میکند و زمین اطراف را باردار میکند و …

جا دارد که توضیح مختصری درمورد پاتین طلا ارائه دهیم :

پاتینی که احیانا طلا بر روی خود میبندد در اثر جرم و گرد و غبار و ذرات و ناخالصی و عیار پایین آن است که میزان آن نیز بسیار ناچیز است.
که نه گرما! تولید میکند نه گاز! و نه میدان مغناطیسی!!!

گاز طلا در گنج یابی

حال این فرضیه باطل از کجا سرچشمه میگیرد بحث مفصل و جامع تری میطلبد که ماهیت و منشا این گاز موجود در اقلیت مقبره ها و دخمه ها در گنجیابی و غارهای تدفین و … چیست و چگونه شکل گرفته که در بحث های آینده به تفسیر آن خواهیم پرداخت خلاصه نتیجه بحث این است که نه طلا و نه سایر فلزات و نه اکسید و پاتین آنها هیچگونه گاز و … ای تولید نخواهند کرد و اینگونه مطالب فاقد هرگونه ارزش میباشند بنابراین قبل از قبول و نشر هر مطلبی ابتدا از صحت و اعتبار علمی مطلب آگاه شوید و برای روشن سازی در انتشار آن بکوشید.

برای خرید انواع دستگاه فلزیاب، طلایاب و گنجیاب به آدرس لینک زیر مراجعه نمائید.

گاز طلا در گنج یابی

1 پاسخ
  1. سجاد
    سجاد گفته:

    یک مقاله ی دیگر در همین سایت هست که در مورد گاز های سمی محل دفینه است
    میخواستم بدونم چنین گازی اصلا وجود داره؟
    و اگه وجود داره و از طلا تولید نشده در اثر چیست؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =