کوه طلا

کوه طلا در استان سیستان و بلوچستان | تصاویر

کوه طلا

کوه طلا

کار عملیات مطالعاتی معدن کوه طلا در بزمان سیستان وبلوچستان به پایان رسیده است.عملیات مطالعات معدن هزاران تنی طلا دربزمان سیستان و بلوچستان پایان یافته و پس از تامین زیرساخته های لازم بهره بردرای از آن آغاز می شود.

نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان سیستان و بلوچستان گفت: کارمطالعات این معدن طلا که درشهرستان بزمان درحوزه ایرانشهر قرار دارد اخیرا به پایان رسیده است، افزود: با ایجاد زیر ساخت های لازم وبرنده شدن یک کنسرسیوم و شرکت داخلی بزودی کار اکتشافات درمعدن کوه طلای بزمان ایرانشهر آغاز می‌شود.

کوه طلا

کوه طلا

میرشکار برآوردهای اولیه ذخایرمعدن کوه طلای بزمان را بیش از هزاران تن اعلام کرد و افزود:  عیار معادن طلای دنیا نیم گرم در تن است  و این معدن طلای بزمان برخلاف  معادن طلای دنیا ازعیاربالایی برخوردار است.

 

وی با تاکید بر اینکه براساس ارزیابی و عیارسنجی  از هر تن موادمعدنی این معدن  به میزان یک گرم طلای خالص استحصال می‌شود افزود: با بهرداری از این معدن طلا در جنوب سیستان و بلوچستان که از ذخایربسیار غنی برخوردار است برای نزدیک به دویست نفر از جوانان جویای کار شغل ایجاد می‌شود و ارزش مالی بسیار بالایی برای کشور و منطقه دارد.

کوه طلا

کوه طلا

 

میرشکاربا اشاره به اینکه سیستان وبلوچستان ازمنابع بسیارغنی معدنی بهرمنداست وهم اکنون درمناطق مختلف کارشناسایی واکتشاف عرصه های جدید دردست اقدام است گفت: سیستان وبلوچستان به لحاظ داشتن منابع معدنی غنی  لقب رنگین کمان معادن کشور را به خودش اختصاص داده است و طلا، مس، سنگ‌های تزینیی وقیمتی، سنگ آهن، آهن پلاسری، منگنز، آنتیموان وگرانیت سفید ازجمله ذخایر و منابع معدنی استان به شمارمی‌رود.