دیوارهای ساروجی

ارتباط دیوارهای ساروجی و لوله های سفالی مشاهده شده در حین کاوش چیست؟

ارتباط دیوارهای ساروجی و لوله های سفالی : دیوارهای ساروجی در گذر زمان به دلیل نرسیدن رطوبت بهشون امکان سست شدن رو دارن یعنی از استقامتشون بعداز گذر زمان کم میشه، پس باید بهشون هر چند مدت طولانی رطوبتی برسه تا استحکام پایدار و محکم بمونه.

حالا ساروج هایی که در بیرون و در فضای باز وجود دارن این رطوبت در فصل های زمستان به صورت طبیعی از طریق برفو باران بهشون میرسه و جذب میشه ، حالا دیوارهایی که در عمق و دوراز چشمه و جوری که رطوبت باران برف بهشون نمیرسرو باید چیکارکرد؟؟

ارتباط دیوارهای ساروجی و لوله های سفالی

این همون موارد انتقال لوله های سفالی بسیار نازکی هست که گاها در کاوش خزانه ها دیده میشه که از چشمه مقداری آبرو انتقال میدن و فضای اطرافو مرطوب میکنن تا جذب دیوارهای خزانه های بزرگ بشن که دیوارها پایدار بمونن و صد البته این سیستم آبرسانی کاملا مهندسی شده و اصولی هست که آب زیاد وارد فضای مورد نظر نشه چون خودش در تخریب هم اگر زیاد باشه کمک کننده هست پس باید خیلی حرفه ای و تیزهوشانه کارو انجام میدادن .

درمورد این سیستم بیشتراز چشمه های فصلی استفاده میشده که به صورت طبیعی در فصل های بیشتر سال چشمه ها خشک و آبرسانی قطع می شده که فضا بیشتر از حد مورد نیاز آب بهش وارد نشه و خود به خود با گذر فصلها آب چشمه قطع و لوله ها خالی از آب بشن. این مورد رو با تله آب و موارد دیگه اشتباه نگیرید. صد البته این موارد در مورد خزانهای بزرگ و دیوارهای ساروجی که در شهرهای جنوبی کشور هستند بکار میرفته.

ارتباط دیوارهای ساروجی و لوله های سفالی  مشاهده شده در حین کاوش چیست؟

ارتباط دیوارهای ساروجی و لوله های سفالی مشاهده شده در حین کاوش چیست؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 12 =