معنی و مفهوم نماد شیر و عقاب در گنج یابی چیست؟ | هدف استفاده از این نمادها در دوران باستان چه بوده است؟

نماد شیر و عقاب در گنج یابی از لحاظ مفهومی و تفسیری بسیار نزدیک بهم هستند چیزی که مشخص است منطقه یک محیط باستانی و دارای ارزش و سختی خود است در نمادهای ترکیبی که شیر جز چیدمان نمادهای منطقه است باید نسبت بهش توجه بیشتری به سایر نمادهای اطرافش دقت کرد در کل نماد شیر یعنی بادیگارد یا محافظ که حفاظت از مقبره را بر عهده دارد.

نماد شیر و عقاب

معنی و مفهوم نماد شیر و عقاب در گنج یابی و دفینه یابی :

نماد شیر ممکن است به اشکال گوناگون دیده شود مثل در حال نشسته یا خوابیده یا ایستاده و در حال شکار و حتی ممکن است به صورت هیکل یا سردیس نیز وجود داشته باشد که هر کدام بسته به موقعیت خود تفاسیر خاص خود را در میگیرد.

  • نشان شیر ممکن است ایستاده باشد و شما در مسیر آن پنجه آن را مشاهده کنید که حائز اهمیت است.
  • نماد شیر ممکن است خوابیده یا نشسته باشد و در مسیر خود جایی که نگاه میکنید ورودی و تونل در پیش دارید.
  • ممکن است دو شیر باشد که به همدیگر نگاه میکنند و در روبروی یکدیگر هستند این یک قبر پادشاه یا از اقوام سلطنتی میباشد که معمولا مقبره چند طبقه ای یا تونل است که ورودی اول اتاق اصلی است.
  • جایی که درب های اتاق های داخلی قرار دارد و ورودی خانواده که یک اتاق بزرگ است راهش از همین اتاق اصلی است که درب اتاق خزانه یا هدایا هم از این اتاق خانواده گرفته شده است.
  • امکان دارد نماد شیر در ورودی غار یا داخل غار و بزرگ باشد ودر مسیر آن یه نماد یا خراش تیغ باشد که در اینجا یک دام و تله بزرگ در پیش است.
  • نماد شیر محافظت از مقبره را در نزدیکی به عهده دارد.

هدف استفاده از نمادهای شیر و عقاب در دوران باستان چه بوده است؟

هدف استفاده از نماد شیر در دوران باستان که برای مقبره های مهم و شاهی استفاده میشد دلیل و منطق های خاص خود را داشت از جمله نماد شیر یعنی نماد قدرت، عظمت، بزرگی، حاکم، و حتی پادشاه و غیره محسوب میشد و هر کس نمیتوانست از نماد شیر برای مزار های شخص خود استفاده کند چرا که همانطور که ذکر کردیم نماد شیر مختص افراد بلند مرتبه بود.

نماد شیر و عقاب

تفسیر علامت عقاب در گنج یابی چیست؟

این نماد امروزه نماد دانشگاه سلجوک و شهرداری کلانشهر قونیه نیز میباشد نمادهای عقاب تک سر به جای دو سر هنوز در برخی موسسات و سازمانهای آناتولی استفاده میشود همچنین نماد عقاب در دلار آمریکا استفاده میشود اینکه تعداد پرهای بالهای عقاب روی این سکه 33 عدد است نیز نشان دهنده بالاترین درجه فراماسونری است منظور از این پول بیان ایده سلطه اقتصادی بر جهان و امپریالیسم میباشد.

علامت عقاب در انبار نشانه ای است که شباهت زیادی به نماد گاو و شیر دارد اگر علامت عقاب در دست دارید، جستجو در جهتی که عقاب به آن نگاه میکند یا جهتی که دم عقاب نشان میدهد جستجو کنید علامت عقاب در گنج یکی از نشانه های مهم به معنای رهبری است عقاب گاهی اوقات میتواند منفرد، دو سر یا دو عقاب باشد یعنی در جهت عقاب به تنهایی یا در قله تپه روبروی عقاب تحقیقات لازم را با استفاده از یک دستگاه طلایاب انجام دهید.

نماد شیر در گنجیابی فیگورهای مختلفی دارد که عبارتند از :

به عنوان یک چهره شیر ممکن است همیشه در دید ساده ظاهر نشود ما میتوانیم علائم و معانی آنها را که ممکن است هنگام جستجوی علامت گنج شیر با آنها مواجه شوید به شرح زیر لیست کنید.

  1. شیر دوبل : شیر همیشه یکی از مهمترین نمادهای قدرت است بر این اساس اگر شیر دو تن را مشاهده کردید میتوانید بفهمید که شخص آنجا فرد بسیار قوی تری است این مکان به عنوان یک نشانه گنج خوب برای شما وجود دارد.
  2. اصلان کایا : شیرهایی که روی صخره به تصویر کشیده شده اند قطعا نشان دهنده آرامگاه یک پادشاه است با علائم دفن بسیار ارزشمند گنج بیش از 30 متر فاصله ندارد.

پس از آنچه در بالا توضیح داده شد شیرها گاهی روی صخره ها و مقبره ها قرار می گیرند این علائم همیشه نشان دهنده یک گنج خوب است به خصوص در تابلوهایی که جلوی غارها ساخته شده است باید به دنبال یک اتاق بسته باشید.

نماد شیر و عقاب

برای خرید انواع دستگاه فلزیاب، طلایاب و گنجیاب میتوانید به آدرس لینک زیر مراجعه نمائید.

نماد شیر و عقاب

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + پنج =