چاه های پلمپ در گنجیابی به چه صورت میباشد؟ | علائم گنج موجود در چاه های پلمپ شده چیست؟

چاه های پلمپ در گنجیابی | وجود سنگی صاف در منطقه میتوانسته برای کارگذاری و ایجاد هرگونه اتاقکی بسیار موقعیت مناسبی باشد چون برای این سیستم سقف محکم و استوار بسیار اهمیت داشته چه از نظر ماندگاری و رانش و موانع های طبیعی مثل زلزله پس دلیل انتخاب این نقطه برای ایجاد چاه بسیار عاقلانه است دوستان چاه های پلمپ به تعداد سه تا و در عمق 15 متر ایجاد میشده و هرسه از درون بهم راه دارند.

چاه های پلمپ در گنجیابی

نظریه های مختلف در مورد چاه های پلمپ در گنجیابی :

  • نظر اول : در دیوارهای چاه های مختلفی که در دوران ماقبل تاریخ ساخته شده بود ورودی ساخته شد و گنج را با عجله پنهان کردند به همین دلیل دیواره چاه هایی را که با آنها برخورد میکنید به طور کامل بررسی کنید احتمال دارد گنج با ایجاد ورودی در دیواره چاه پنهان شده باشد.
  • دوم : نشانه گنج بسیار مهمی است هیچ کس گنج را در پایین باقی نمیگذارد با این حال، مکانی که دائما در آب است ممکن است با دیوار سنگی ساخته شده باشد و امانت گذاشته شده باشد دیواره داخلی چاه ها ممکن است به روش های مختلفی ساخته شود اگر چاه با خراسان باشد سعی میشود از وسایل الکترونیکی بهره مند شود در این مورد، نشانه ای بر روی دیوارها در عمق 1.5 متری تا 5 متری جستجو میشود.
  • سوم : اما اگر دیواره داخلی چاه سنگ بنایی باشد باید به دنبال سنگ ضربه ای یا چیزی شبیه به درب بود که ممکن است با سنگ های دیگر در همان عمق کاملا متفاوت باشد پس از برداشتن این سنگ مختلف ممکن است به جای گنج خاک خام یا استخوان یا قطعات آجر شکسته بیرون بیاید.
  • چهارم : دفینه در بیرون به فاصله 3-7 پله در همان جهت دفن شده باشد سنگ روی دیوار فقط جهت دفینه را میدهد این یک پوشش نیست گاهی اوقات چاه ها را میتوان با نماد پارچ نشان داد.
  • نظریه آخر : علاوه بر این اگر 3 چاه شناسایی شد باید بر روی کوچکترین چاه متمرکز شود همانطور که کوچکترین قبر “قبر کودکان” اهمیت بیشتری دارد در نهایت، انجام تحقیقات در نقطه ای که مکانیسم استخراج آب از چاه با خاک تماس پیدا می کند مفید است.

نحوه ساختار چاههای پلمپ شده در گنج یابی :

  • یکی از ویژگی های چاه پلمپ این است که تقریبا 4 الی 5 مرحله پلمپ میباشد و این بستگی به معمار آن زمان داشته است.
  • وجود سنگ بر روی لایه هایی از ساروج یا سنگچین که چاه را پلمپ کردند از روی نسخه اصلی و معتبر در کار چاه پلمپ اولیه را سنگ می گذارند.
  • در مرحله دوم پلمپ پوشیده سر درب اصلی یا زیر سنگ که یا سنگچین یا ملات یا ساروج که از پهنای زیادی برخوردار نیست.
  • مرحله سوم که در بعضی چاه ها دیده شده چاه به دو قسمت تبدیل میشود تا 7 یا 8 متری چاه خالی و زیر پا همچنان پلمپ ک چاه هایی به عمق 30 تا 50 متر در خود دارند.
  • بعد از پلمپ سوم میرسیم به کف چاه و شاید در کف فضا بازتر یا همان طور باشد که اکثرا تنگ تر میشوند و آنجا را باز سنگچین یا ملات کردند.

در حالت کلی کاوش چاه مثل غار بسیار پیچیده میباشد اول از همه خاک چاه کامل باید تخلیه شود سپس با استفاده از سازه های مختلف به بازگشایی پلمپ چاه باید پرداخت.

چاه های پلمپ در گنجیابی

دفینه در آب چیست و چگونه کاوش میشود؟

نوع دیگری از دفینه گذاری با آبهای زیر زمینی وجود دارد به نحوی که در مسیر منتهی از آب چاه یا قنات یک گودال بزرگ و عمیق حفر میکنند بطوریکه اختلاف سطح آن دائمی باشد یک یا دو اتاقک ساروجی میسازند و دفینه را داخل اتاقک گذاشته و آن را مهر و موم و آب بندی میکنند سپس مسیر آب را بطور دائمی در آن گودال منتهی کرده و اتاقک دفینه در عمق گودال زیر آب میماند و تقریبا غیر قابل نفوذ است.

با وجود خشکسالی های اخیر و کمبودهای منابع آبی بازهم قاعده بیشتر این گودالها محفوظ مانده!
بهترین راحل آن است که با حفر چندین گودال بزرگ در کنار آن بتوان آب را در سطح پایین تری انتقال داد بسا کاری دشواری بوده و نیاز به تخصص قنات و کاریزهای زیر زمینی دارد.

برای خرید انواع دستگاه فلزیاب به آدرس لینک زیر مراجعه نمائید.

چاه های پلمپ در گنجیابی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − پنج =