تفسیر علائم گنج زیر خاک | گنج و دفینه های موجود در زیرزمین و خاک کدام ها هستند؟

دوستان امروز میخواهم چند نمونه از علائم گنج زیر خاک را برای شما عزیزان تفسیر کنم در حین حفاری اولین علامت که به آن برخورد مکنید لایه های خاک است و بین لایه های خاک علائمی استفاده میشود یا شما را به طرف گنج و دفینه میبرد یا شما را منحرف میکند در حالت کلی علائم زیر لایه ها بستگی به کار دارد اگر بزرگتر باشد لایه گذاری بصورت دقیق تر انجام میشود.

علائم گنج زیر خاک

تفسیر علائم گنج زیر خاک در دفینه یابی :

  • برای خمره یک یا دو متری زیاد حساسیت نباید نشان داد.
  • همچنین برای تهیه مصالح دفینه خاک های مختلف و مخصوص از معادنی که در دور یا نزدیک فراهم میکردند اول جمع میکردند و سپس بوسیله چند نفر این دفینه گذاری انجام میشد که برای این کار هم نیاز به متخصص یا به اصطلاح معمار این کار نیاز بود.
  • وقتی حاکمی میخواست در مکانی دفینه گذاری انجام دهد نیاز به متخصصانی داشت که از هر لحاظ مکان را بصورت علمی و تجربی تجزیه و تحلیل کند.

دفینه گذاری در زیر خاک به دو صورت انجام میشد که عبارتند از :

  1. اول بعضی دفینه ها را مهره موم کرده و فقط در موارد جنگ یا قحطی استفاده میکردند و دست به آنها نمیزدند و در اینطور کارها خیلی محکم کاری میکردند.
  2. دوم بعضی بارها بودند که کم زیاد میشدند یعنی در مواقعی که کسی لازم داشت مقداری از آن را خرج میکرد یا مثلا کسی به آن اضافه میکرد تا به حدی برسد که :
    مثلث نوع اول آن را مهر و موم کنند.
    نوع دوم یه راه مخفی هم داشتند که در نسخه ها نمی نوشتند فقط خود شخص میدانست که هر موقع لازم داشت میتوانست از آن خرج کند یا به آن اضافه کند.

مراحل ساخت مکان دفینه گذاری زیر خاک :

اول از همه باید همانطور که در بالا هم ذکر کردیم مکان را باید با دقت و با دستگاه طلایاب بررسی کرد و سپس جایی که منبع آب به آن نزدیک باشد را هم باید بررسی کرد برای مثال در گذشته به این روش مکانی برای پنهان کردن گنج و دفینه استفاده میکردند :
اول باید علائم های بیرونی را با استفاده از چند سنگ تراش میتراشیدند و بعد از تراشیدن نوبت به مکان دفینه گذاری میرسید ابتدا یک اتاق یک دربی در عمق 3 متری درست میکردند و از پایین 3 الی 4 متر زیرسازی میکردند تا برسد به عمق اتاق بعد از درست کردن اتاق اگر مسیرش از بالا بود از بغل علامت گذاری میکردند.

اگر قصد خرید دستگاه فلزیاب دارید به آدرس لینک زیر مراجعه کنید.

علائم گنج زیر خاک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + هجده =