منظور از علائم های گنجیابی و دفینه یابی به صورت تورفتگی و یا برجسته چیست؟

در حالت کلی علائم های گنجیابی به سه صورت تقسیم بندی میشوند که از جمله آنها یکی مجسمه آن شکل که مبحثی خاص بوده و در خصوص آن مطابق شکل خود تفسیر میشود میباشد اما دو حالت دیگر که تصویری رو سنگ یا صخره طراحی میشود موضوعی هست که میخواهم مطالبی رو جهت آگاهی عرض کنیم.

علائم های گنجیابی

در حالت کلی علائم های گنجیابی به دو صورت زیر طراحی میشود که عبارتند از :

خب هر شکل هر تفسیری که دارد با این دو حالت دانستن جایگاه آن خیلی موثر واقع میگردد تمامی تصاویر تو رفتگی، بارش در دل زمین و داخل خاک است و تمامی تصاویر برجسته و برآمدگی، بارش داخل صخره یا سنگ و حتی اگر داخل زمین هم گذاشته باشند بارش داخل ساروج میباشد و اصلا به خاک مرتبط نخواهند بود.

  1. یکی از علائم های گنج یابی بصورت تورفتگی
  2. و بعدی بصورت برجسته یا برآمده میباشد.

به عنوان مثال :

  • تصویر یک مثلث اگر تو رفتگی باشد بارش داخل زمین هست که بصورت دخمه ای میباشد.
  • و این را هم بدانید مثلث اگر وارونه باشد به معنای قبر زن هست.
  • و همین مثلث اگر برجسته باشد یعنی قبر دخمه ای و در داخل صخره میباشد یا سنگی بزرگ که جسد داخل آن گذاشته اند که همان بردگوری میگویند.

حتما شما جوغن دایره ای برجسته را دیده اید این نشان نمونه قبر بردگوری میباشد و یا استودانهای صخره ای و یا ممکن است داخل زمین و در دل ساروج یا باز بردگوری باشد که دل خاک مخفی کرده اند.
نماد جوغن دایره در گنجیابی به معنی وجود تل خاکی (تومولوس) میباشد و همیشه در گذشته یافتن جایگاه مناسب برای ساخت بنا چه برای قبر و چه نماد دفینه خود یک مشکل بوده و بیشتر مشکل برای ایجاد قبور و دور از دسترس بودن آنها بوده که در اینصورت از نمادهای جوغن دایره یا مربع یا مستطیل استفاده میکردند.

برای خرید انواع دستگاه فلزیاب به آدرس لینک زیر مراجعه نمائید.

علائم های گنجیابی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 6 =