نماد تفنگ در گنج یابی

معنی و مفهوم نماد تفنگ در گنج یابی و دفینه یابی

نماد تفنگ در گنج یابی نشان دهنده دارایی راهزنان گنج است راهزنان علامت تپانچه را روی گنجینه های مدفون خود نقاشی میکردند در علامت گنج روی سنگ ، تفنگ به معنی گنجینه کامل است علامت تپانچه مربوط به دوره عثمانی است. همچنین این علامت که بیش از یک معنی دارد ، روشی است که عثمانی ها نیز از آن استفاده میکردند بررسی اشیاء اطراف این علامت بسیار مهم است.

نماد تفنگ در گنج یابی

تفسیر نماد تفنگ در گنج یابی و دفینه یابی :

  • هنگام جستجو و کاوش اشیای غیر طبیعی در ۱ الی ۲۵ قدمی جلوی نماد تفنگ حتما باید مورد بررسی قرار گیرد.
  • اگر تفنگ منفجر نشده دفینه متعلق به دوران صفوی میباشد و در مسافت های نزدیکتر قرار دارد.
  • در جهت لوله تفنگ، باید کاوش انجام شود اگر نقش تفنگ منفجر شده وجود داشته باشد، دفینه در مسافت های دور تر میباشد.
  • نقش تفنگ به شکلی رسم شده باشد که گلوله در حال خارج شدن از آن باشد، تعداد گلوله ها و فاصله بین آنها مهم می باشد.
  • در صورتی که روی تفنگ علامت صلیب یا ضربدر وجود داشته باشد، دفینه در ۴ قدمی آن بوده و با دستگاه فلزیاب قابل تثبیت می باشد.
  • در صورتیکه تفنگ ترکیده باشد، ۶۰ تا ۷۰ متری را نشان می دهد.
  • هنگامیکه یک اسلحه لوله ای در بالای سنگ وجود داشته باشد ، یک قوس متوسط ​​در ضلع شمالی این تپه قابل مشاهده است.
  • اگر اسلحه در حال بیرون آمدن گلوله است ، تعداد گلوله ها و فاصله بین گلوله ها مهم است در حالی که آخرین گلوله بسیار مهم است این احتمال وجود دارد که آن نشانه راهزن بوده و گنج در چند قطعه دفن شده باشد.

نشانه و معنی تفنگ (تپانچه)

نحوه و جهت حکاکی اسلحه بر روی سنگ سرنخ هایی درباره گنج به ما میدهد اگر تفنگ رو به جنوب باشد ، قطعاً در جهتي كه رو به رو است قوسي وجود دارد و اين قوس از چشمه تغذيه ميشود این چشمه در زمستان جاری است و در تابستان خشک میشود. یک صخره در نقطه نظر ظاهر میشود که با نگاه کردن به نقطه ای که آب از قوس خارج میشود ، تراز می کنید. این سنگ معمولاً صخره ای نیست که متعلق به آن منطقه باشد جهت صخره همان جهت اسلحه است.

علامت تپانچه و راه های رمزگشایی دفینه آن :

اول از همه اجسامی برخلاف ناحیه ای وجود دارد که 25 پله به طرف آن است تحقیقات در جهت بشکه انجام می شود اگر تصویری از تفنگ منفجر شده وجود داشته باشد از محلی که محل دفن بر روی صخره قرار دارد دورتر است اگر منفجر نشده باشد ، دفن در جایی نزدیکتر است اگر گلوله ها روی علامت تپانچه تصویر شده اند ، تعداد گلوله ها و فاصله بین گلوله ها مهم است.

اگر علامت تپانچه رو به جلو باشد ، نشان دهنده یک نقطه برجسته در فاصله 20-25 متر است که این نقطه می تواند یک تپه ، چشمه ، غار یا صخره باشد در محل احتکار ، تپانچه شامل ارزشمندترین دارایی راهزنان است راهزنان عموماً در مناطق صخره ای و کوهستانی زندگی می کردند و اموال مردم را در معابر دره های عمیق مصادره می کردند از آنجا که علامت تفنگ در گنج نماد مقدار زیادی کالا است ، لازم است در جهت اسلحه حرکت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 4 =