تفسیر نماد سنگ آسیاب در گنجیابی و دفینه یابی

نماد سنگ آسیاب در گنجیابی از نوع آسیاب هایی است که بیشتر مورد علاقه جویندگان گنج است از سوی دیگر آسیاب بادی بر خلاف نهر که یکی از انواع آسیاب هایی است که در آن دفینه وجود دارد بر روی تپه قرار دارد انواع دیگر آسیاب ها به شکل آسیاب های پایی و دستی هستند.

معنی و مفهوم نماد سنگ آسیاب در گنجیابی :

  • اگر یک خرمن و دو درخت کهنسال در کنار سنگ آسیاب باشد یک سنگ صخره ای در خرمنگاه جستجو شود در خرمنگاه 1 بار زیر کلک متوسط ​​بزرگ است همچنین در مسیر آب آسیاب 6 کیسه گنجینه وجود دارد و در دامنه تپه روبروی مقبره بزرگی قرار دارد این قبر گنجینه است، مجموع گنجینه ها 2 قاطر است.
  • وقتی ساختمان قدیمی در کنار سنگ آسیاب وجود داشته باشد سنگ های این سازه مهم هستند سنگ ها را میتوان تراش داد پر کرد و دوباره بست ضمنا در جایی که سنگ آسیاب هست آسیاب هم هست در اینصورت منبع آب و چشمه اینجا باید با استفاده از دستگاه طلایاب بررسی شود و چون آسیاب ها هدف هستند در برخی از اسناد (نقشه های گنج) ذکر شده و باید به آنها توجه شود.
  • ته سنگ آسیاب بررسی میشود طول سوراخ وسط سنگ آسیاب اندازه گیری میشود.
  • حفاری باید از جایی که سنگ آسیاب قرار دارد شروع شود وضعیت خاک شما را راهنمایی میکند.
  • سنگ های آسیاب که نماد تدفین هستند در زیر زمین قرار دارند و آخرین نقطه آن علامت است برای این کار بسیار مهم است که علامت مکمل را که نشان میدهد سنگ آسیاب کجاست حل کند.
  • سنگ آسیاب روی زمین نشان دهنده دفینه نیست.
  • اگر دور تا دور سنگ آسیاب کنده کاری هایی به شکل مورش وجود داشته باشد گنج و دفینه از سمت جنوب گرفته میشود باید کمی یال به سمت جنوب بالا بروید و پس از حداکثر 70 متر به محل سنگ آسیاب میرسید.

در زمان های قدیم از سنگ آسیاب چه کسانی استفاده میکردند؟

ارامنه و راهزنان آن زمان از آن به عنوان جای دفینه استفاده میکردند اولین چیزی که باید پیدا کنیم یک سنگ گرد بزرگ با سوراخی در وسط است ابتدا ته سنگ مورد بررسی قرار میگیرد سوراخ وسط سنگ آسیاب بسیار مهم است طول اندازه گیری میشود و فاصله به دست آمده در نتیجه اندازه گیری بر حسب سانتی متر 1 سانتی متر = 1 متر محاسبه میشود لازم است حفاری از محلی که سنگ آسیاب در آن قرار دارد شروع شود و وضعیت خاک شما را راهنمایی میکند.

سنگ های آسیاب اغلب در زیر زمین یافت میشوند زیرا نماد دفینه هستند آخرین نقطه علامت است این علامت مکمل است که نشان میدهد سنگ آسیاب در کجا قرار دارد به همین دلیل است که بسیار مهم است سنگ های آسیاب یافت شده روی خاک نشان دهنده دفینه نیستند سنگ آسیابی که از زیر زمین بیرون می آید باید برداشته شود و حفاری در زیر آن ادامه یابد برای سنگهای آسیاب روی زمین، باید با جستجوی خرابه‌ های آسیاب در امتداد جریان آب بررسی شود.

2 پاسخ
  1. نص
    نص گفته:

    اگه تو عمق ۲متری به یه سنگ چینی برسیم که به صورت مستطیل هست طرف جنوب باز هست و طرف سوم دو تا سنگ آسیاب شکسته تو دیواره هست و یه سنگ آسیاب شکسته یعنی نصفه تو کف زمین کار شده منظور چیه

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 18 =